internet valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

proud84

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2001
Hallo,

Al ruim 2 jaar heb ik internet via casema. Ik heb een laptop en werk met een draadloze router van linksys. Alles ging goed totdat ik telefonie van casema bestelde en de witte motorola modem werd omgewisseld voor een zwarte. De internetverbinding valt nu regelmatig uit en dan moet ik of de router effe uitzetten of de laptop opnieuw opstarten. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Rob

Bij de klachten commissie kun je pas over 2 maanden terecht en dan neemt het nog wel even wat tijd in beslag voordat er een mogelijke oplossing is. Op het forum wordt alleen maar geklaagd en geen oplossingen aangeboden dus zit er weinig anders op dan je probleem bij Casema zelf voor te leggen.

Hallo,

Ik denk echt niet dat het aanCasema ligt!!! Ik denk dat het in de instellingen van mijn router of laptop ligt. Maar omdat ik niet precies weet waar heb ik de vraag hier gesteld.
Ik ben juist erg tevreden over Casema. de overgang van KPN naar Casema ging perfect!!!!

Dus nogmaals........moet ik iest configureren of zo?

Rob

Ik heb ook niet gezegd dat het aan Casema zelf zou liggen maar ik mag wel aannemen dat zij de apparatuur hebben geleverd waar je nu problemen mee hebt en dan is het toch vrij logisch dat zij dan ook verantwoordelijk zijn als het niet juist werkt?

misschien kan je hier wat, is ook kabel.

Met chello is het inderdaad even stoeien om via een router verbinding te krijgen.

Als je altijd al 1 pc direct op de modem van chello aangesloten hebt gehad, en nu met een router meerdere pc's wilt aansluiten, handel dan als volgt:

Sluit wederom alleen die 1e pc aan op de modem.

Router uitzetten en NIET aansluiten.

Start de pc op, en check of je verbindign hebt.

Start / uitvoeren / ipconfig /release

Pc afsluiten.

Modem uitzetten en 1 min. wachten.

Modem opstarten, en wacht totdat deze helemaal stabiel is. (2 / 3 min).

Sluit nu de router aan, en start deze op.

Wacht totdat ook deze helemaal stabiel is (2 / 3 min).

Sluit nu de 1e pc aan, en verder niets.

Start de pc op, en ga wederom naar start / uitvoeren / ipconfig

Krijg je een ip in de reeks 192.x.x.x of 10.x.x.x? (in ieder geval geen 169.x.x.x)? Dan heb je contact met de router.

Probeer of je nu in de configuratie van de router kunt komen.

In veel gevallen dmv internet explorer, en druk op de STOP button, zodra je daarbij kunt.

Laat i.e. niet je startpage openen.

In de adres regel van i.e. type je (bij de meeste routers) http://192.168.2.100. Dit staat in je instructieboekje van de router.

Zorg dat je nu je mac-adres van je netwerkkaart kunt clonen.

Als dat is gelukt, pc afsluiten, en router ook.

Start nu de router weer op.

Wacht totdat ook deze helemaal stabiel is (2 / 3 min).

Start nu de 1e pc weer op, en verder niets.

Probeer je startpage te openen in i.e.

Het kan nog zijn dat je wordt geforward naar een speciale page van chello, waar je "Mac adres van je netwerkkaart" (lees router) wordt geregistreerd.

Als je startpagina netjes wordt geopend, mag je pas een 2e / 3e enz. pc aansluiten op de router.

Bij chello is dit allemaal erg omslachtig, maar het kan dus wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan