Internet valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

geoffreysnijder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
3
Heey,

Ik heb al een hele poos het probleem dat de adsl verbinding in het modem wegvalt. Soms om de paar seconden of minuten en soms gaat het uren/dagen/weken/maandenlang goed, heel vreemd. Ik heb de klantenservice van Orange al tig keer gebeld en dan gaan ze er een zaak van maken ofzo en dan paar dagen later worden we gebeld dat het weer goed is, maar dat is niet elke keer zo.

De lijn is ook al een keer doorgemeten door de KPN, toen werkte de verbinding gewoon goed en viel niet uit, dus er kwam uit dat de lijn gewoon goed was en dat er geen storingen waren.

Dit staat er in het modem als de verbinding weer wegvalt bij System Log:

System Up Time Message Contents
00:11:56 xDSL linestate up (downstream: 3072 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
00:11:18 PPP link down (PPPoA_1) [xx.xxx.xx.xx]
00:11:18 xDSL linestate down

Als de adsl verbinding wegvalt kan ik nog gewoon in het modem, de lan verbinding wordt dus niet verbroken.

De uploadsnelheid verschilt ook nog wel eens, soms is deze na het uitvallen 128 of 352 Kbit/s ipv 512Kbit/s

Modem: Speedtouch 510 met firmware: 4.2.7.16.0

Provider: Orange, abo Orange Light

Zit geen router tussen

Splitter zit in de meterkast, zonder splitter blijven de problemen. De kabel van de splitter naar het modem is ongeveer 5 meter, dit is een Cat 5 kabel met 4 draden gebruikt.

Het lampje met het @ knippert oranje, brand oranje en is soms gewoon uit.

Besturingssysteem: Niet echt nodig lijkt me, want de adslverbinding in het modem valt steeds uit. Windows XP met SP2 geiinstalleerd

Voorgeschiedenis: Maandenlang goed gewerkt en na een jaar (dacht ik) begon het.

De lijnen hebben we zelf ook doorgemeten met zo'n netwerktestergeval, en toen was alles oke

De klantenservice zei dat het aan een paar dingen kon liggen:
- splitter, zonder splitter getest en viel nog steeds weg
- ander modem, nieuw modem gekocht, Linksys geval, verbinding viel nog steeds weg
- kabel tussen splitter en modem te lang, dit heeft een jaar lang goed gewerkt, dus lijkt me sterkt dat dit het probleem is.

Wie of wie weet hier een oplossing voor want het is vreselijk irritant.

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
hang de modem ( is toch een usb-modem ) eens aan de pc via een hub met extra voeding ... was bij mij de oplossing, als de modem via usb een fractie zonder stroom zit ben je de verbinding kwijt.
 
hang de modem ( is toch een usb-modem ) eens aan de pc via een hub met extra voeding ... was bij mij de oplossing, als de modem via usb een fractie zonder stroom zit ben je de verbinding kwijt.

Is geen usb modem, is een multi-pc modem ;)
 
Wordt je modem ook erg warm,zeg maar bijna heet ? Je hebt geen last van een hoge pieptoon of zo ?
Al gekeken naar nieuwe firmware ?
 
Wordt je modem ook erg warm,zeg maar bijna heet ? Je hebt geen last van een hoge pieptoon of zo ?
Al gekeken naar nieuwe firmware ?

Modem wordt soms wel erg warm ja, maar met een nieuw modem van Linksys zijn de problemen er ook, dus aan het modem kan het bijna niet liggen lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan