internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessevw

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Heb nu al een tijdje last van dat mijn internet steeds wegvalt. Hij doet het steeds een paar minuten goed en dan weer niet of nauwelijks. Opvallend is dat andere computers in het netwerk hebben hier geen last van hebben. De pc is met wifi verbonden met de router van kpn, het signaal is altijd goed en er staat geen uitroepteken of iets dergelijks bij. Heb al verschillende dingen geprobeert: router restarten, mogelijke malware en virussen verwijdert met avg, mbam en hijackthis. Maar niks hielp tot nu toe. Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor mijn probleem.

gek gepraat optie De computer mag dit apparaat afsluiten als energiebesparing staat niet ingesteld?
Verder zal je meer info moeten verschaffen, welke router en netwerkkaart en windowsversie etc anders is het wat vervelend om mee te denken

inderdaad, en heb je dit probleem ook als je de pc dichterbij de router plaatst? Waarschijnlijk is het wel gewoon een signaalprobleem.

Router:Thomson TG787v
Netwerkkaart:wireless network adapter 54g WL-608
windows 7
Heb de router niet verplaatst, maar heb al 3 jaar geen last van dit probleem terwijl router en pc beide nooit zijn verplaatst. Het verwijderen van de netwerkkaart uit het apparaat beheer hadden ook geen resultaat.

Beginnen met nieuwe drivers te installeren, nadat je de oude verwijderd/gedeïnstalleerd hebt. Natuurlijk zo slim zijn om eerst de nieuwe drivers te downloaden vóórdat je de huidige deïnstalleert. :D

Drivers: hier
Ze zijn WHQL vlgs. de webpagina, dus grondig getest door Microsoft.
PS: Let op: Als je de bovenste driver installeert, dan wordt er bij die drivers een verbindings-hulpprogramma meegeleverd/meegeïnstalleerd. Gebruik dus dat verbindings-hulpprogramma om de draadloze verbinding te maken én de daarbij gebruikte instellingen te bewaren. Installeer je de tweede driver, dan kun je de standaard Windows methodes gebruiken om verbinding te maken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost door de wifi adapter in een andere usb-poort te doen. Blijkbaar was daa r iets mis mee. Bedankt voor alle hulp!

oh moet even lachen, dit verhaal was ik ook tegengekomen, maar had zoiets; dat zal toch niet waar zijn. Dat er soms verschillen in usb signalen zijn bij een desktop was me wel bekend.

in ieder geval opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan