Internet valt steeds weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SwagBanaantje

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2014
Hallo allemaal,
Ik heb een computer met een TP-LINK TL-WDN4800 450Mbps netwerkadapter alleen mijn internet valt steeds weg!
Ik heb de drivers al een keer upgedated maar het probleem is er nog steeds.
Soms ben ik bezig en dan valt ineens het internet weg en als ik dan opnieuw verbind doet hij het weer!
Wie weet wat ik kan doen om dat te fixen?

Alvast bedankt

Wellicht dat de afstand tot de router te groot is of dat er te veel muur/vloer tussen router en PC zit. Ga eens naast de router werken en kijk of het dan ook gebeurt.

Een ander mogelijkheid is dat er meerdere routers in de omgeving zitten die allemaal op het zelfde kanaal zitten. Test dat hier maar eens mee: http://www.netstumbler.com/downloads/ met netstumbler kan je zien wie er nog meer zendt en op welk kanaal. Als dat er veel zijn op het zelfde kanaal, verander dan het kanaal in de router.

Toen hij een tijdje terug nog beneden stond had ik er geen last van. Maar ik heb express een hele sterke antenne genomen

Laatst bewerkt door een moderator:
@SwagBanaan: Als het "Beneden" wel goed werkt én goed blijft werken, dan is het (toch) duidelijk dat de plaatsing de schuldige is (evt. gecombineerd met het gekozen kanaalnummer, verstoringen vanuit de buurt etc.)
Support hier
Je zou (naast checken welk kanaalnummer het beste uit de bus komt en dat dan (natuurlijk) instellen)) ook de Utility kunnen installeren die op bovengenoemde link te vinden is. Mijn ervaring is dat die utilities (=hulpprogramma voor het beheren van wifi verbindingen) vaak beter werken dan de beheertool van Windows zelf. Natuurlijk betekent het dan wel dat je altijd en overal die utility moet gebruiken (tenzij je daarin aangeeft toch 'de Windows methode' te willen gebruiken, de utility deïnstalleert etc.)

Overigens is het een Atheros AR5800 chip die er in zit, dus kun je (bijv.) hier drivers downloaden voor Windows 8 en hier voor Windows 7.
Klik onder de bestandsbeschrijving op het groen gekleurde "Click for download"
Overigens zul je de drivers die je daar download via Apparaatbeheer moeten installeren, dus daar rechtsklikken op je TPLink, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, kiezen voor dat de drivers lokaal staan en dan bladeren naar de map waar je de gedownloade driver hebt uitgepakt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan