internet valt telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2003
hey,

Na het opnieuw installeren van win xp sp2 heb ik telkens het probleem dat me internet telkens wegvalt.. het uit en inschakelen van de verbinding werkt niet, maar als ik bij msn ff dat porbleem oplossen doe krijg ik het volgende: je dns kan geen ip-adressen oplossen.
Via msn messenger kan ik em dan herstellen en dan houd ie het iets van 2 uur vol. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Alvast bedankt.

info:
kabel
E-tech router RTVP03
internetexplorer
windows xp sp2

heb je anti-spyware programma's uitgevoerd?

spybot spywareblaster adaware en ewido

ja ik heb adaware gebruikt en daarmee 18 files verwijderd..

ik heb zelf het idee dat het aan de router of zo licht. toen zeelandnet al die modems liet vervangen moest ik ook iemand laten komen om alles in te stellen en toen lag ook het probleem bij de router... moest eerst van alles worden ingesteld of zo en daarna deed ie het wel gewoon goed. Kwee niet of iemand weet of dit het probleem kan zijn..

Merino zei:
ja ik heb adaware gebruikt en daarmee 18 files verwijderd..
alleen adaware?
geen spybot, spywareblaster en ewido?

klik rechtsboven op latest version downloaden
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
is cache leger
analyseren en opschonen

trouwens als er wat spyware's zijn gevonden en verwijderd betekent het niet altijd dat je er in een keer vanaf bent opnieuw uitvoeren tot je geen spyware's meer vind dan ben je ervanaf

heb nu ook spybot en dat ccleaner gebruikt, er word nu niks meer op me pc gevonden, maar het probleem blijft..

Merino zei:
ik heb zelf het idee dat het aan de router of zo licht. toen zeelandnet al die modems liet vervangen moest ik ook iemand laten komen om alles in te stellen en toen lag ook het probleem bij de router... moest eerst van alles worden ingesteld of zo en daarna deed ie het wel gewoon goed. Kwee niet of iemand weet of dit het probleem kan zijn..
goh het dat zag ik over het hoofd het kan idd ook aan je router liggen sluit je internetkabel direct aan je pc in plaats van je router kun je dan wel op elke site komen dan denk ik dat het aan je dns adress op je router ligt.

ja het is inderdaad het probleem met de router en dat dns, hoe kan ik dit dan oplossen?
alvast bedankt voor jullie hulp.

voor het dns adress:
sluit je internetkabel direkt op je pc aan zonder het router
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > klik op de knop details > bij dns servers staat het dns adress 1e en 2e op papier zetten ze staan vaak niet hetzelfde

voor het router adress:
je router op je pc aansluiten
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > standaar gateway (192).xxx.xxx.xxx is het adress van je router die moet je bij internet explorer moet invullen. let op je router moet aangesloten zijn als je dit adress invult opschrijft op papier ander krijg je een ander verkeerd adress.

probleem niet opgelost haal er iemand bij die er verstand van heefd ik kan zo niet helpen het ligt misschien niet perse aan het dns adress

Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-servers: 212.115.192.195, 62.238.255.196

moet ik dan even alles handmatig instellen? want bij heeft het altijd op automatisch gestaan en dat werkte altijd perfect.

Merino zei:
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-servers: 212.115.192.195, 62.238.255.196

moet ik dan even alles handmatig instellen? want bij heeft het altijd op automatisch gestaan en dat werkte altijd perfect.

dat stanadaard gateway moet je in je internet explorer balk typen en dan moet je router wel aangesloten zijn en waarschijnlijk krijg je een gebruikersnaam en password scherm dat is voor het toegang van je router zodra je binnen bent zoek je ergens waar dns staat en dan vul je dat in opslaan en klaar

zie bijlage dat is het adressbalk in internet explorer http://www.helpmij.nl/...... staat er daar moet je je standaardgateway adress intypen 192.168.1.1 wel je router aansluiten:thumb:

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    26,7 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
ik geloof dat alles wel weer goed werkt maar heb nu een ander probleem, elke keer dat ik de pc opnieuw opstart duurt het behoorlijk lang voordat me internet verbinding een beetje op snelheid is. Hoe kan ik dit dan oplossen? tis namelijk nogal irritant

de reset knop kort indrukken 1 sec van je router niet ingedrukt houden verwijderd al je poorten mac adress en ww enzo dan mag je die mooi opnieuw instellen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan