internet valt uit bij downloaden met nieuwsservers

Status
Niet open voor verdere reacties.

vankessel52

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
9
Hallo
Ik heb afgelopen donderdag voor de 2e keer in een week een nieuwe laptop terug omgeruild voor dit probleem. Maar helaas heeft deze laptop hetzelfde probleem.
Ik heb een Acer Aspire 8943G Intel Core i7 processor. 1.6ghz, 6mb L3 cache. 6gb Ram geheugen 64 bits besturingssysteem 8 processors. Windows 7. De draadloze netwerkadapter is een Atheros AR5B93. De internetverbinding valt uit bij het downloaden met nieuwsgroepen. Zodra ik grabit start (met eweka) dan wordt ineens het internet verbroken, en moet ik de netwerkadapter uit en aan schakelen om dan vervolgens weer een paar minuten internet te hebben en dan begint het weer van voor af aan. Ditzelfde probleem heb ik ook al op 3 andere plaatsen gehad met deze computer dus aan de modems etc kan het niet liggen. Op het moment dat deze computer het internet eraf gooit, loopt het internet op de andere computer gewoon door. Als ik bedraad wil downen dan slaan zelfs de modems ervan uit. Dan moet ik die weer resetten. Iedere modem is dus al eruit gesprongen bij bedraad aansluiten met het downloaden via nieuwsgroepen.Het lijkt erop of mijn computer zegt: zo nu is er genoeg binnengekomen en nu sluit ik het internet af. Mijn netwerkadapter voor bedraad is: Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.
Ik heb al het energiebeheer aangepast, zodat de computer de netwerkadapter niet mag uitschakelen. Ook heb ik al de software van de adapter eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Precies dezelfde combinatie van grabit en eweka heb ik op de andere computer en deze werkt probleemloos. Maar die computer is dan weer zo'n 3 jaar oud. En dat is geen windows 7, maar windows Vista en heeft een 32 bits besturingssysteem.
Ik heb al andere programma's geprobeerd zoals Newsleecher en Alt.binz maar had hier hetzelfde probleem. De connecties bij Eweka zijn er 8, en die heb ik ook al op 1 gehad.......maar niets helpt. Hoe kan ik zorgen dat de netwerkadapter van deze computer het download verkeer altijd binnenlaat?
Heb ook al ip6 al eens uitgezet en geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Bij de Eigenschappen van de netwerkadapter staat:
802.11b Preamble Long and Short
AdHoc 11n Disable
Dynamic MIMO Power Save Disable
Receive Buffers 256
Scan Valid Interval 60
Transmit Buffers 512
Network Address Bij Waarde is niets ingevuld, en Niet aanwezig is geselecteerd.
firewall is uit.
Kan iemand mij helpen hiermee? Kan normaal gewoon internetten, totdat grabit met de nieuwsgroepen op hogere snelheid download. Zelf heb ik thuis een 120mb aansluiting, maar op het bedrijf is bijvoorbeeld 30mb, bij de andere persoon is een 20 mb aansluiting. Toch gooit de computer iedere keer het internet eruit als er met nieuwsgroepen gedownload wordt...Heb ook al eens een andere payserver geprobeert maar het probleem blijft..

Groetjes vankessel52
 
Beste van kessel52
Welkom op helpmij
Je hebt je vraagl hier al gesteld, daar is al reeds op gereageerd.
Eenzelfde vraag mag slechts 1x gepost worden.
Regels.
 
Oh sorry,
Het werd me geadviseerd om het bij de nieuwsgroepen te proberen....vandaar....Ik zal de vraag op het andere forum dan weghalen.
 
In dat geval zal je in de andere topic de knop misbruikmelding moeten gebruiken met het verzoek aan de mod deze te verplaatsen naar de juiste sectie.

Nogmaals succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan