Internet valt uit met Chello & Sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

3van5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ik heb een sitecom DC-207 routeren een motorola surfboard kabel modem (met perfecte signalen en S/N).
Als mijn "remaining lease time" afgelopen is probeert de router "reconfigure" en hier komt hij niet uit. Als hij dit enige tijd geprobeert heeft stopt mijn internet verbinding.
Alleen reboot-en van de router helpt hier (kan ik doen door in te loggen op de router).
Wat mij ook opvalt is dat de "gate way " "213.93.12.1" "unreachable" is. Volgens mij heb ik dit vroeger nooit gezien.

UPC kwam neit verder dan "coax een keer losschroeven" en de router een keer aanzetten :D
Misschien kan iemand mij helpen.

Je router moet je gateway zijn, niet het chello-IP.
Of krijg je dat te zien ergens via je router?

P.S. UPC geeft geen ondersteuning op routers ;) daarom komen ze niet verder dan de dingen welke je zegt :)

Laatst bewerkt:
De gateway is in middels wel te berijken. Dat blijtk dus het probleem niet te zijn.

Blijft het probleem dat mijn internet hangt nadat de refresh tijd is afgelopen

Het probleem zit niet in de netwerkkaart van mijn PC maar in de combiantie router - chello.
Software de-installeren van de router is wel erg moeilijk. Ik heb wel een ahrde reset gegeven en de router opnieuw geconfigureerd, maar dat helpt niet.
Ook de opstart procedure zoals in dehandleiding staat heb ik zo uitgevoerd, maar geen positief resultaat.

Het probleem blijft dus:
Ik heb een sitecom DC-207 routeren een motorola surfboard kabel modem (met perfecte signalen en S/N).
Als mijn "remaining lease time" afgelopen is probeert de router "reconfigure" en hier komt hij niet uit. Als hij dit enige tijd geprobeert heeft stopt mijn internet verbinding.
Alleen reboot-en van de router helpt hier (kan ik doen door in te loggen op de router).

Ik trek de conclusie dat de DHCP server van UPC en mijn router er samen niet uitkomen, waardoor ik neit een nieuwe lease time krijg

Laatst bewerkt:
In diezelfde sectie Netwerken van Tips & Handleidingen op Helpmij staat ook nog een uitgebreidere " (Draadloos) Netwerk uitleg"..
Daarin worden alle stappen met illustraties weergegeven. Heb je daat ook niets aan?

Nee, helaas (behalve misschien de opmerking dat ik een goede router moet kopen ;) )
Mijn netwerk heeft diverse jaren goed gedraaid en is de laatste maanden met problemen begonnen, waarbij de interval tussen de problemen steeds korter worden.
In die periode is er eigenlijk weinig verandert, behalve dat ik recentelijk (nadat de problemen begonnen waren) een nieuwe linux server geinstalleerd heb (oude had fedora 3 en de nieuwe fedore 5). Ik kan geen relatie vinden tussen de linux server en het probleem wat ik heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan