Internet valt uit net als het even snel gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiejeben

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Hey, ik heb hier een klein probleempje.
Weet niet precies waar door het komt, maar waarschijnlijk komt het door downloaden.
Ik heb hier een grafiek van uTorrent, dat laat zien dat als het even goed gaat dat daarna mijn internet plat licht!
Op dat moment licht niet alleen het internet plat van uTorrent, maar eigenlijk van mijn hele computer!
Mechien een overload(of zo iets) ? Ik heb nog niet gekeken hoe het internet reageert op een andere computer op het zelfde netwerk!

attachment.php

Op Speedtest.NET kom ik er achter dat zonder iets te downloaden mijn snelheid en mijn Ping vele malen slechter zijn dan als op andere computer! (Internet snelheid 2x zo laag (euh... ~8x eigenlijk) en Ping rond de 510 terwijl op een andere computer internet snelheid 20 mbit is en 60 ping)

Kan dit komen door mijn Wifi kaart / netwerk in mijn computer, of praat ik hier maar wat ?

Mvg.
Maarten

Bijlagen

• internet probleem.png
    internet probleem.png
    12,2 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
als je slim bent, zet je een download limit op utorrent... van bvb 700 kb/s ofso, dat is snel genoeg? of 1000 kb/s

of gebeurt dan het zelfde?

Nee, dat helpt niet! Ik denk dat ik mijn netwerk kaart maar ff laat vervangen, kijken of het dan beter gaat.
Want, mijn internet is heel erg sloom, vooral in de ochtend en in de avond! En dan valt hij ook soms uit! Terwijl die op m'n moeders laptop zonder problemen op volledige snelheid en lage Ping werkt!

Ik geef later wel een update ;) Ik probeer ook nog wel ff de drivers opnieuw te installeren, je weet maar niet ;)

(Het is een Linksys Wireless-G PCI Adapter)

:P Ben er zojuist achter gekomen dat Speedtest.net niet helemaal soepel reageert met Google Chrome :O
Google Chrome Ping: 512ms
Internet Explorer Ping: 14ms

(Maar, nog steeds niet een normale snelheid)

Pingtest.net doet wel normaal bij Google Chrome:

Laatst bewerkt:
Nee, maar het internet voelt ook niet zo snel aan.. ook al ben ik niet aan het downloaden. Plaatjes worden niet zo snel geladen, terwijl het met 20Mb(2MB) internet eigenlijk gelijk klaar zijn.

Op andere PC's doet hij het wel goed en snel.
https://www.dynabyte.nl/artikel/7044214/

tjah raar, ik heb sinds kort ook een snel aboloment (ook 20MB/S) en een keer had ik dat als ik snel download a 1500 kb/s of 2000 kb/s dan doet mijn msn het niet meer...

maar is je netwerk kaart vervanger wel nodig? je kaart zou goed moeten werken..
zijn er geen driversupdates?

Laatst bewerkt:
- Ik heb hen nog niet vervangen!
- Er zijn geen driver updates beschikbaar​

Ik heb Windows 7
Het internet is vooral 's avonds sloom

echt raar, ik heb dit nog nooit eerder gezien.... ik weet eigelijk niet hoe je dit moet oplossen...

ik denk dat je iemand anders verder moet helpen
sorry:o

M'n probleem is opgelost...
Ik heb gelezen dat door een hoge hoeveelheid connecties je internet / router kan crachen... dat was mij dus elke keer overkomen!

Bedankt voor jullie moeite ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan