Internet valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silpher

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Berichten
83
Hoi,
Ik heb sinds pas een heel vervelend probleem, mijn internet valt om de 5 minuten weg, en wanneer ik de stekker van m'n router eruit haal en paar secondes later er weer terug in doe, doet hij het weer. Ik weet zelf echt niet wat het probleem zou kunnen zijn, ik dacht zelf oververhitting van router ofzo maar ook als ik mijn router een hele dag uit heb en later aanzet heb ik alsnog binnen 5 minuten geen internet. Weet iemand wat er mis zou kunnen zijn?
 
Gebruikt er iemand p2p software op je netwerk? Sommige goedkopere routers kunnen er niet goed tegen als er teveel verbindingen tegelijk worden geopend. Als dat het geval is kun je proberen het aantal verbindingen dat dat programma mag maken te verkleinen tot de router niet meer uitvalt.
 
Even kijken wie er nog meer op hetzelfde kanaal zitten en evt. kanaalnummer veranderen.
 
Enigste apparaten die mijn router gebruiken zijn af en toe consoles en iPod Touches verder niks, dus ik denk niet dat het daar aanligt?
 
Ik bedoelde eigenlijk draadloze verbindingen. En er zijn nog steeds mensen die dit niet beveiligd doen, zodat anderen kunnen meesurfen.
 
Oh ok, nee ik heb gewoon een wachtwoord op m'n router dus andere mensen kunnen er niet op (denk ik).:p
 
Dat zegt ook niet alles. Als je WEP beveiliging gebruikt dan houdt dat wachtwoord ze niet meer dan een paar seconden tegen als ze echt naar binnen willen.

(is me trouwens nog steeds niet duidelijk of ju nu P2P software gebruikt of niet.)
 
Ja ik gebruik een WEP-Sleutel, maar ik denk niet dat dat het probleem is, want toen ik mijn sterker erin deed, deed internet het 5minuten en daarna viel het uit, en ik denk niet dat precies op dat moment in mijn verbinding zat, ik zal nog voor de zekerheid even kijken welke apparaten allemaal mijn internetverbinding hebben gebruikt.:)

Edit:
Ik heb ernaar gekeken en het klopt gewoon, 2 iPod's, en 2 computers (eigenlijk 1 maar ik denk dat de laptop of PS3 als een computer wordt gezien?).

En ik weet niet echt wat P2P is, probeerde het op te zoeken maar teveel resultaten.
 
Laatst bewerkt:
En ik weet niet echt wat P2P is, probeerde het op te zoeken maar teveel resultaten.
Ah, programma's waarmee je bestanden met elkaar kunt delen, bittorrent, emule, kazaa (als iemand dat nog gebruikt), dat soort spul. Maar aangezien je niet echt weet wat het is neem ik aan dat je het ook niet gebruikt :)
 
Ik gebruik BitComet, is dat een P2P?:p
Zo nee, weet iemand anders dan wat de oorzaak dan kan zijn?
 
Ik gebruik BitComet, is dat een P2P?:p
Zo nee, weet iemand anders dan wat de oorzaak dan kan zijn?
Bitcomet is inderdaad een P2P (peer to peer) programma. Als je daarin het aantal toegestane verbindingen verlaagd (hier moetje wel kunnen vinden hoe) zou dat je router kunnen helpen.

Welk merk/type is het trouwens? Dat kan best nuttige informatie zijn weet je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan