Internet valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otter905863

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2012
Hallo iedereen,

De laatste tijd heb ik veel last van uitvallend internet. Er komt dan een geel gevarendriehoekje op het netwerk icoontje tevoorschijn. Het gebeurt voornamelijk wanneer ik filmpjes laad en bestanden download. Het gebeurt vrij regelmatig bij "hevig" internetgebruik, het doet het dan tussen de 3 en 15 minuten en dan stopt hij er weer mee. Vervolgens gebruik ik de optie "problemen oplossen", waar er 3 verschillende dingen kunnen zijn:

- De standaard gateway is niet beschikbaar
- Geen geldige IP-configuratie
- De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect

Overigens werkt het weer nadat de probleemoplosser de adapter van de Lan verbinding opnieuw instelt.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Router ge-reset
- Andere internetkabel
- Instellingen bij IPv4 op automatisch gezet
- Instellingen bij IPv4 handmatig ingevoerd
- Andere DNS servers geprobeerd

We hebben hier Ziggo, en het merk van de router is Ubee.

Heeft iemand een oplossing voor dit vervelende probleem? :d

Laatst bewerkt:
Volgensmij is het de router die problemen heeft. Misschien even Ziggo bellen en hun vragen om hulp. Die klantenservice is volgensmij gratis en de monteurs ook :P

Het zou wellicht kunnen; de TV doet de laatste tijd ook raar. Af en toe heeft de TV op de begane grond geen signaal. Of ik dan signaal heb op zolder weet ik niet, maar het is wel raar. Weet jij toevallig of het met een storing van andere apparaten te maken kan hebben? Er staat namelijk ook een antenneversterker en een subwoofer in de buurt(ongeveer 10 centimer).

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je veel internet trekt kan TV wel eens storen. Tenminste, als die interactief is. Heb wel eens meegemaakt dat iemand met een interactieve TV HD zenders ging kijken en dat diegene op de PC nauwelijks internet pagina's kon laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan