Internet valt vaak uit, rood kruis weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susan1409

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2015
Berichten
2
Mijn internet valt geregeld uit. Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens vijf keer op een avond. Het is geen kwestie van even Wifi uit en weer aan zetten. Als mijn internet uitvalt, komt er onderaan meteen een rood kruis te staan en kan ik geen verbinding meer maken. Ik moet dan eerst de laptop opnieuw opstarten en dan doet hij het weer.

Mijn vraag is dan ook; ligt dit nou aan mijn laptop? of aan het internet? De rest van het huis (laptop + mobieltjes) hebben hier geen last van. En als het aan mijn laptop ligt, is hier iets aan te doen?

Alvast bedankt!
 
Al gekeken wat er gebeurt (en vooral wat er gemeld wordt) als je rechtsklikt op je verbindingsicoontje, dus op het moment dat er een kruis staat, en dan kiest voor "problemen oplossen"?

Vaak kun je daar ook al zien wat de oorzaak is.

Welke internetprovider heb je trouwens?
 
Of het aan je laptop of het aan het internet ligt dat je verbinding er steeds uitschiet, kun je testen via diverse online tooltjes.
Je kunt b.v. een MBIT speedtest doen, dit is o.a. mogelijk via: http://www.speedtest.net/nl/

Hier kun je elk geval kijken of het aan je verbinding of hardware zelf ligt:)
Succes!
 
Als de laptop een stuurprogramma heeft speciaal voor de WiFi dan kan die heel goed ondeugdelijk zijn. Wat in ieder geval wel werkt dat is de Wireless service van Windows. Hiervoor moet deze service ingeschakeld staan en de driver en het stuurprogramma die u nu gebruikt even worden verwijderd. Download de nieuwste driver voor WiFi van de site van de fabrikant en neem daarvan alleen de geschikte map met bestanden waar het .inf driverbestand ook in staat. Als Windows om een driver vraagt voor een nieuw gevonden apparaat, dan vervolgens naar deze map verwijzen.

Als u desondanks een probleem heeft met het niet meer willen starten, dan staat er vast iets over de fout in de logboeken van Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan