internet valt vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borgulas

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Mijn internet valt regelmatig uit. Soms dagelijks, soms 1x in de week.

Om het te fixen disconnect en reconnect ik in de modem settings, of als dat niet genoeg is sluit ik een computer direct aan op de modem. Als de computer dan wel verbinding heeft, dan sluit ik de router weer op de modem aan. Mocht dat ook niet werken dan reset ik de modem. Dit proces elke keer uitvoeren is nogal een gedoe :rolleyes:

Ik heb het idee dat het aan de Linksys router ligt. Voordat we die aanschaften hadden we dit probleem vriijwel nooit.

Mijn setup:
Speedtouch 510 Modem ->
Sweex Broadband Router LB000021 (werkt enkel als switch) ->
2 computers en de LINKSYS WRT54G ver.7 ->
1 computer en 1 laptop

Enig idee wat het kan zijn?

ziggo gebruiker?

De speedtouch 510 is er in verschillende uitveoringen.
Met één of met 4 ethernet poorten.
Zover ik kan nagaan heeft ook de uitvoering met één poort een router functie en DHCP server aan boord.

Zowel de Linksys als de Sweex dienen in dat geval als switch te worden ingesteld, met de DHCP server uit.
Mogelijk ben je dan van het probleem af.

mvg Leo

De speedtouch 510 is er in verschillende uitveoringen.
Met één of met 4 ethernet poorten.
Zover ik kan nagaan heeft ook de uitvoering met één poort een router functie en DHCP server aan boord.

Zowel de Linksys als de Sweex dienen in dat geval als switch te worden ingesteld, met de DHCP server uit.
Mogelijk ben je dan van het probleem af.

mvg Leo
Het is die met 1 poort.

De sweex stond al als switch ingesteld (eerder geregeld in dit topic.

Ik had al de functies op de Linksys al uitgezet, behalve de DHCP kom ik nu achter. Ik zal er even naar kijken.

*edit
ik heb aan de hand van deze post mijn linksys ingesteld. DHCP server uitgezet en operating mode van gateway naar router gezet. Vervolgens de kabel uit de internet/WAN poort in 1 vd. standaard poorten gezet. Ik heb nog steeds internet op mijn laptop, dus het werkt.

linksyssettings.jpg

Wel is mijn ip adres nog gewoon 192.168.1.100 (vd. linksys) en heeft het niet die van de Speedtouch 510 modem/router overgenomen; 10.0.0.x. Welk adres moet ik daarvoor bij Local IP Address: invullen?

Laatst bewerkt:
Wanneer je zo geen problemen ervaart zou ik het zo laten.

Een mogelijk vast adres is b.v 10.0.0.149
Of een ander adres tussen de 10.0.01 en de 10.0.0.150
Behalve natuurlijk 10.0.0.138 van de speedtouch zelf.
Eventueel kun je met CMD > IPCONFIG /ALL bij de andere pc's kijken welk ip adres die hebben. Zo weet je zeker dat er geen conflicten zijn.
Het ip adres is overigens eigenlijk alleen voor configureren van de Linksys belangrijk.
De rest regelt de speedtouch.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het niet hetzelfde adres als de speedtouch moet hebben. De sweex staat als switch ingesteld op 10.0.0.175

Waarom moet de linksys tussen de 01 - 150?

Eerlijk gezegd een beetje luiheid van mij.
Het adres moet in de range van de DHCP van de speedtouch vallen.
Deze kon ik niet zo snel precies vinden en heb een range geven waar ik zeker van ben.
Vandaar:rolleyes:

Eerlijk gezegd een beetje luiheid van mij.
Het adres moet in de range van de DHCP van de speedtouch vallen.
Deze kon ik niet zo snel precies vinden en heb een range geven waar ik zeker van ben.
Vandaar:rolleyes:
hehe OK. Ik denk dat ik het maar zo laat en mocht internet weer problemen geven dan verander ik het adres. Tot nu toe niks mee aan de hand :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan