Internet valt weg bij bellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Em22
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Em22

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Wanneer iemand de telefoon opneemt, ophangt of wanneer iemand gaat bellen vanuit hier valt mijn internetverbinding weg. Dit is altijd al zo geweest. Ik heb hier draadloos netwerk met een annex-a router van sweex. Voor zover ik weet zit de splitter gewoon goed zoals het hoort (kan er eventueel ook een foto van maken). Er zijn twee computers die van dit draadloos internet gebruik maken waar bij allebei het probleem hetzelfde is. Ik hoop dat iemand me kan helpen want heb het nou wel gehad met het altijd wegvallen van internet.

Zelf had ik twee losse draadloze telefoons (dus niet 1 basis en een extra). Nou had ik de telefoons in het verkeerde oplaadstation gezet. Dus toestel 1 in het staion van 2 en andersom. Dit veroorzaakte dat bij bellen het draadloze netwerk weg viel.
Misschien heb je het zelfde probleem.
Anders zou je kunnen proberen je netwerk op een ander kanaal te zetten (bv. kanaal 2 of 13 of iets anders).

Succes.
The Jackal

Draadloze telefoons in verkeerde stations lijkt me sterk, dan zou dit al heel lang zo moeten zijn maar ik zal het even checken. Wat bedoel je met op een ander kanaal zetten?

Bij mij, een linksys, kan je het kanaal waarop de router uitzendt veranderen. Varierend van kanaal 1 t/m 13.
Misschien stoort er iets met de telefoon.
Kijk maar een bij de wireless instellingen in je router.

Succes.

Ja met dat in de instellingen van m'n router kijken. Misschien een hele stomme vraag, maar hoe doe ik dat? Ik had geprobeerd om naar http://10.0.0.2 te gaan maar dan gaf hij steeds pagina kan niet weergegeven worden. Moet ik de router dan rechtstreeks aan mijn pc koppelen?

Nee die doet het ook niet... Heb ik ook nog nooit hoeven te gebruiken, het was altijd 10.0.0.2, zo staat het ook in de handleiding.

Wat heb je dan gedaan dat het nu niet meer werkt? Ik begrijp namelijk uit jou antwoord dat het wel ooit werkte?!

Nee het heeft altijd zo gewerkt als het nu werkt, dat de verbinding weg valt als er gebeld word.

de splitter, zit VOOR de eerste telefoon aansluiting???

Voor zover ik weet wel ja, kan ik dit niet op één of andere manier controleren?

splitter moet aangesloten zijn, daar waar de telefoon kabel in huis binnenkomt,
meestal in de meterkast.
zit deze na een telefoon,zal internet weggedrukt worden tijdens een gesprek.

Dat staat ook allemaal in de meterkast. Maar hoe kan ik controleren of dat inderdaad de hoofdtelefoonlijn is die daar in de splitter zit?

telefoonlijntje los van de splitter halen, en dan kijken of een telefoon het nog doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan