Internet valt weg voor een paar uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monogato

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Afgelopen zomer heb ik een nieuwe pc gekocht. Helaas met windows 10 omdat die dus ook nieuw geleverd was.
De eerste maand dat ik thuis bij mijn ouders zat waren er geen problemen met internet of wat dan ook, maar sinds dat ik terug zit in mijn studentenflat zijn de problemen begonnen.
Ik heb zelf al aardig wat research gedaan en dingen geprobeerd, die dus niet geholpen hebben, maar ik zal hier een samenvatting zetten van alles wat ik uitgevonden heb in de hoop dat iemand hier die veel meer van internet af weet dan ik
hier wat mee kan :)

Ok eerst het probleem zelf. In mijn studentenflat zit er in elke kamer een ingang voor een ethernet kabel om je met internet te verbinden, logisch, en daaraan heb ik een switch gelegd om het signaal naar mijn nieuwe pc en playstation te kunnen verdelen. Het probleem met de nieuwe pc is dat internet doet het 3/4 van de tijd gewoon goed, niks mis mee, maar de laatste 1/4 van de tijd, wat altijd in de middag / avond valt verliest mijn pc de verbinden met internet, de windows functie om te troubleshooten geeft aan dat de standardgateway niet beschikbaar is. Het lost het probleem op, alleen om het vrij snel weer te herhalen, troubleshoot, opgelost, internet valt weg... etc. Het gekke is dat dit probleem na een onbepaalde tijd ( altijd nog dezelfde dag ) weer weg is, en dan doet internet het weer zonder problemen. Alleen om de volgende dag mogelijk weer terug te komen en dan precies hetzelfde, internet doet maf voor een paar uur en weg is het weer.

Mijn playstation bleef altijd wel netjes verbinding houden terwijl mijn pc deze kuren vertoonde maar sinds korte tijd verlies ik ook telkens connectie op de playstation, al lijkt die een continue probleem te zijn nu.
Ik heb mijn oude pc er ook bijgehaald en die heeft geen enkele problemen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden op andere forums en geprobeerd is zijn de volgende opties:
-Windows 10 en mijn adapter ( De Realtek PCIe GBE Family Controller) en windows 10 zouden niet echt goed werken, maar ik heb de meeste recente versies en dit zou denk ik resulteren in meer internetproblemen.
-DNS servers die niet goed werken, Ik heb de google servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 op beide de nieuwe pc en playstation geprobeerd, geen effect.
-Firewalls, ik heb de firewall op de nieuwe pc compleet proberen uit te zetten om te kijken wat het effect was, helaas geen verbetering.
-Ipv6 protocol uitzetten in adapterinstellingen, Gedaan, geen effect.
-Energiebesparingsfuncties van de adapter uitzetten, gedaan, geen effect.
-Kabels veranderen, switch ertussenuit, Helaas, geen effect, zelfs als ik het direct op de muur aansluit, wat dus of via een modem in de flat of een hub in de buurt gaat nog steeds problemen.
-Probleem met apparaten zelf, lijkt me onwaarschijnlijk sinds mijn pc maar 2 maand oud is en playstation maar een jaartje, en dan zou ik er thuis ook last van hebben gehad.

Mijn huisgenoten zeggen dat ze nergens last van hebben, en dan zou ik ( volgens mijn niet al te slimme internetbrein ) uitkomen op een probleem met het lokale netwerk. Maar ik had niks aangepast op nieuwe pc of playstation voordat dit begon, Mijn oude pc heb ik hier wel lang gebruikt er ik zou mischien lang geleden iets veranderd kunnen hebben maar mijn oude pc werkt gewoon goed nu.

Met de Ipconfig /all heb ik mijn pc's vergeleken en het enige wat uiteraard verschilt is het IP adress.
Wat verder nog opviel is dat het lampje bij de ethernet ingang bij mijn oude pc gewoon groen is, en nieuwe pc knippert die oranje, met dezelfde kabel.

Zelf weet ik echt niet meer wat ik nog kan proberen, dus ik hoop hier iemand te vinden met veel verstand hiervan die mij zou kunnen helpen met dit probleem :)

Mono

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan