Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike93s

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Ik heb een eigen router voor mij boven, we hebben 3 routers waarvan 1 router en modem in een.
Elke dag valt me internet meerdere keren weg, maar binnen 1 minuut heb ik weer internet
Dit gebeurt alleen bij mij.
Hoe komt dit?
Ik heb geprobeerd in CMD met ipconfig release en renew dit lukte niet ik heb in router instellingen zelf gekeken niks raar lijkt mij

Ik heb een Sweex Wireless 54G Router:
Firmware Version: 4.3.9 Build 100115 Rel.41746n
Hardware Version: LW050v2 v2.0.1 081530EF

Bedankt.

Kijk eens op welk kanaal die routers staan. Vermoedelijk wordt hetzelfde kanaal gebruikt, of wordt door één van de buren hun router hetzelfde kanaal als uw router gebruikt. Ook als er een "aangrenzend" kanaal wordt gebruikt kan dat al tot storing leiden. Daarmee bedoel ik dat als uw router bijv. op kanaal 4 staat, dan kunnen andere routers (die een sterker signaal geven dan uw router) die op kanaal 5 of 3 staan uw router al storen. Kijk vervolgens welke kanalen nog niet gebruikt worden en stel vervolgens uw router daar op in. Een handig tooltje om te zien welke kanalen gebruikt worden is Network Stumbler

Ik heb dat programma gedownload maar kom niet verder.
hoe kan ik kijken voor welke kanaal dan?

@Mike:
Wat bedoel je met:
Ik heb dat programma gedownload maar kom niet verder.
hoe kan ik kijken voor welke kanaal dan?

Een handig tooltje om te zien welke kanalen gebruikt worden is Network Stumbler.
Daar kun je toch kijken wat je "kanalen' zijn..., welke ze gebruiken?

Want wat srpchulp zegt is het meest voor de hand-liggend.

Laatst bewerkt:
ik bedoel ik heb network stumbler gedownload maar ik snap dat programma niet.
dus vraag ik hoe kan ik er anders achter komen? misschien verkeerd gevraagt
waar kan ik het bijv vinden in me router instellingen?

ik bedoel ik heb network stumbler gedownload maar ik snap dat programma niet.
dus vraag ik hoe kan ik er anders achter komen? misschien verkeerd gevraagt
waar kan ik het bijv vinden in me router instellingen?

Als je inlogt op je router kan je zien op wel channel die router staat ja, maar het is ook de bedoeling dat je kan zien of er in je buurt(bij de buren bv) ook een draadloos netwerk is dat toevallig op hetzelfde channel zit als jou router. weet niet of je het met die network stumbler allemaal kan zien maar weet wel dat je het met inSSIDer kan zien, en misschien kan je daar wel aanuit.. http://www.metageek.net/products/inssider/

Als je inlogt op je router kan je zien op wel channel die router staat.
Maar het is ook de bedoeling dat je kan zien of er in je buurt(bij de buren bv) ook een draadloos netwerk is dat toevallig op hetzelfde channel zit als jou router.

Weet niet of je het met die network stumbler allemaal kan zien maar weet wel dat je het met inSSIDer kan zien, en misschien kan je daar wel aanuit.. http://www.metageek.net/products/inssider/

Moeilijke.. wat er staat is dat je kanaal niet goed staat en dat kan je beloeren met bovenstaande.
Dus dat je dit met bepaalde progamma''s kan instellen - maar ook je route is hier met name belangrijk.

k a n a l e n dus.

Als ondersteuning...

Laatst bewerkt:
Als je inlogt op je router kan je zien op wel channel die router staat.
Maar het is ook de bedoeling dat je kan zien of er in je buurt(bij de buren bv) ook een draadloos netwerk is dat toevallig op hetzelfde channel zit als jou router.

Weet niet of je het met die network stumbler allemaal kan zien maar weet wel dat je het met inSSIDer kan zien, en misschien kan je daar wel aanuit.. http://www.metageek.net/products/inssider/

Moeilijke.. wat er staat is dat je kanaal niet goed staat en dat kan je beloeren met bovenstaande.
Dus dat je dit met bepaalde progamma''s kan instellen - maar ook je route is hier met name belangrijk.

k a n a l e n dus.

Als ondersteuning...

Sjonge jonge, je bent echt niet van de slimsten he en wil maar niet verder kijken dan je neus lang is. Wat ik dus wilde zeggen is dat ik die network stumbler niet ken en niet weet wat je er allemaal precies mee kan.(dat je er de omliggende routers en hun channels kan zien weet ik ook wel). Maar de TS kan er niet aanuit dus geef ik hem het programma dat ik wel ken en zelf al lang gebruik.

Laatst bewerkt:
Met Network Stumbler kijken welke kanalen er worden gebruikt gaat als volgt:
- zorg dat de wifi/Wlan op de pc/laptop aan staat
- start Network stumbler (die heeft even wat tijd nodig)
- druk op het tabje "Device" en zoek daar de wlan-device uit die actief is in de PC/Laptop
- na enige seconden verschijnt dan in het rechter windows van Network Stumbler de gegevens van alle actieve routers in de omgeving
- druk op "Channels" in linker windowtje om de kanalen te zien die die routers gebruiken.

Goed, dan zijn er nog meer opties:
- het signaal van uw router en/of de ontvangst-mogelijkheden van uw PC/laptop zijn te zwak, of
- u zit te ver af van de router en/of er zitten te veel (betonnen) muren/plafonds tussen, of
- er staat een apparaat in de buurt dat stoort (bijv. een magnetron of zo iets)

Probeer eens een andere laptop op precies dezelfde plek als degene die slechte ontvangst heeft. Doet die het wel goed, dan ligt het aan uw pc/laptop en met name aan de WLAN-adapter.
Is het dat niet, verplaats dan uw PC/laptop eens tot vlak naast de router. Doet ie het dan ineens wel goed, dan is het dus de afstand en/of obstakels, en/of de uitzendkracht van de router.

Een eenvoudige oplossing is wellicht om een powerline-adapter aan te schaffen: http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=powerline&cat1=123&cat2=000&cat3=000

er zit misschien 1-2 meter ruimte tussen mij computer en de router en is met bekabeling, want ik heb voor de zomer me kamer verandert ook nieuwe router en kabels.
Die zit nu in me kamer en krijg verbinding van een anderen router en die krijgt van modem/router.
Maar het valt me wel op als ik meerdere internet pagina's doet dat die dan weg valt, dit gebeurt ook als ik op me xbox gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan