Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinata

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Hallo,

Ik heb al tijden een Draytek Vigor 2910 router. Sinds kort ben ik een paar online games gaan spelen, namelijk League of Legends en Guildwars2.
Echter, met Guildwars2 kan ik geen fatsoenlijke verbinding krijgen. Zodra ik ongeveer 1 minuut ingelogd ben, verlies ik mijn verbinding met de login server (error: 7:11:3:189:101). Ook krijg ik tijdens het spelen van League of Legends geregeld een disconnect.
Ik heb al geprobeerd de goede ports open te zetten op mijn router.
Ik heb geprobeerd te spelen zonder router (dus direct aangesloten op mijn modem) en dat werkte vlekkeloos.

Verdere gegevens:
-Ik heb een kabelaansluiting
-Ik gebruik Windows Vista 32-bit (SP2)
-Ik gebruik mijn Windows Firewall, in combinatie met McAfee virusscanner
-Mijn router is een Draytek Vigor 2910
--Ik heb in mijn router bijna elke website restricted, behalve voor 5 specifieke IPs; 1 daarvan staat op mijn pc. Ik kan verder wel op internet met elke site verbinden.

Met vriendelijke groet,

Pinata

Heeft je pc wel een statisch IP? Heb je al geprobeerd de poorten die bij die games horen naar je pc te forwarden?

Ja, pc heeft een statisch IP en ik heb de poorten geforward volgens de guide van Draytek. Volgens een online port checker zijn ze echter nog wel dicht

Pinata

Voor League of Legends moet je de TCP-poorten 80, 443, 2099, 5222-5223, 8393-8400 foewarden en UDP-poorten 5000-5500.
bron: www.portforward.com
Let wel: ik heb het over het forwarden van poorten van je router naar je pc, die kan je vanaf het internet dus niet per se zien als open!

Ik heb forwarden al geprobeerd, maar het hielp niets bij mijn probleem; ik bleef connectie met de server verliezen ongeveer eens per minuut.
Zijn er nog andere dingen dan forwarding die zouden kunnen helpen?

Pinata

Ook met die poorten? Anders heeft het waarschijnlijk geen zin. Probeer UPnP (Universal Plug 'n Play) eens aan te zetten. Het zou kunnen helpen.

Ik heb het gedaan volgens de guide van http://www.portforward.com/ dus ik denk dat die wel moeten kloppen. Ook heb ik de poorten gekeken die bij beide spellen op de support pagina aangegeven waren, en dit waren dezelfde poorten.

Pinata

Probeer de poorten van je router eens te pingen (windows-toets + r > cmd > daar ping ..... intypen) naar poort 2099 bijvoorbeeld. Dus dan intypen: ping 192.168.2.1:2099 (en anders .178.1:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan