internet van telfort maar telefoon niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
ik heb een aansluiting van telfort, dat wil zeggen alleen internet geen telefoon. Normaal gesproken zou je dan zeggen dat er een splitter voor de modem komt die tel/data split maar dit is er bij telfort niet bij. Telfort zegt namelijk of je nu internet/bellen in een hebt of niet je kunt de telefoon ook gewoon aansluiten op de modem. Nu wil het geval dat ik er zelf niet bij was toen ze het hebben aangesloten. Aleen nu is het rare dat ze vanuit het isra punt naar de modem alleen de blauw/rode ader hebben aangesloten zodat internet het doet. Je plugt dus de rj10 connector van de telefoon in de modem maar je hebt geen telefoon, dit is opzich logisch want voor telefoon heb zowel de groene als de rode ader nodig. Maar deze is dus vanuit het israpunt naar de modem helemaal niet aangesloten. Ik heb een losse telefoonkabel aangesloten op het israpunt (groen/rood) en deze in de telefoon aangesloten en dit werkt wel. Heeft er iemand een idee misschien moet er wat geregeld worden met telfort? Anders wil ik de helpdesk bellen maar het is vandaag zondag en dan zijn ze gesloten.

als je geen bellen van Telfort heb,moet je er een splitter tussen zetten.

dat je de blauwe en rode draad uit het isra punt gebruikt klop wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan