WHDeveloper
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mei 2011
Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik op 1 van mijn 2 laptops een dualboot gezet van WinXP SP3 en Windows Server 2003 Enterprise SP2 allebei windows updates laatst nog gedraaid.
Nu wil ik via mijn andere laptop;
WinXP SP3,
2 internet kaarten (1 USB en 1 interne voor LAN en WiFi)
de verbinding van de LAN naar doorsturen naar de LAN van mijn server, ik heb het geprobeerd met een verbindingsbrug(ethernet kabel of cross over kabel) maar dit wil maar niet werken, als ik probeer via de eigenschappen internet verbinding delen aanzet krijg ik deze error:
Ik weet ook niet waar ik de genoemde module kan vinden. weet iemand dit misschien?
ik heb al geprobeerd om alles in netsh te resetten maar zonder resultaat.
Mijn LAN verbinding op mijn server aan dat hij verbonden is en de LAN verbinding op de andere laptop zegt dat hij verbindingsproblemen heeft. De server draait op IP: 192.168.1.1 de printer(die doet er niet toe hier maar heeft een vast IP) op IP: 192.168.1.80 en de laptop heeft een dynamisch IP ook is de IP range 192.168.1.2 - 192.168.1.10 voor de server omdat hij deze uitdeelt(tenminste is de bedoeling)
Wie weet voor mijn een goede oplossing?
Bedoeling is:
internet verbinding op de server te krijgen zonder een kabel naar de router te hoeven doen.
Alvast bedankt,
Wout
Sinds kort heb ik op 1 van mijn 2 laptops een dualboot gezet van WinXP SP3 en Windows Server 2003 Enterprise SP2 allebei windows updates laatst nog gedraaid.
Nu wil ik via mijn andere laptop;
WinXP SP3,
2 internet kaarten (1 USB en 1 interne voor LAN en WiFi)
de verbinding van de LAN naar doorsturen naar de LAN van mijn server, ik heb het geprobeerd met een verbindingsbrug(ethernet kabel of cross over kabel) maar dit wil maar niet werken, als ik probeer via de eigenschappen internet verbinding delen aanzet krijg ik deze error:
Code:
NAT(Network Adress Translation) is momenteel als routeringprotocol ingeschakeld en moet worden verwijderd alvorens Internet-verbinding delen en/of Firewall voor Internet-verbindingen kan worden ingeschakeld. open hiertoe de module routering en RAS-beheer en vouw de vermelding voor de router in het linkerdeelvenster uit. Verwijder het NAT-routeringsprotocol uit de lijst met IP-routeringsprotocollen.
ik heb al geprobeerd om alles in netsh te resetten maar zonder resultaat.
Mijn LAN verbinding op mijn server aan dat hij verbonden is en de LAN verbinding op de andere laptop zegt dat hij verbindingsproblemen heeft. De server draait op IP: 192.168.1.1 de printer(die doet er niet toe hier maar heeft een vast IP) op IP: 192.168.1.80 en de laptop heeft een dynamisch IP ook is de IP range 192.168.1.2 - 192.168.1.10 voor de server omdat hij deze uitdeelt(tenminste is de bedoeling)
Wie weet voor mijn een goede oplossing?
Bedoeling is:
internet verbinding op de server te krijgen zonder een kabel naar de router te hoeven doen.
Alvast bedankt,
Wout