internet verbinding heel slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
hoi,

ik heb een probleem met mijn internet verbinding. altijd als ik bij mijn vader ben heb ik als ik in cmd ping boven de 100 ping! als ik dan weer bij mijn moeder ben is het allemaal 20-40 ping, en dat terwijl het internet bij mijn vader sneller is!(hoort te zijn dan)

ik heb het met de computer van mijn broertje geprobeerd(pingen en alles) hij heeft dezelfde computer als ik heb, maar toch heeft hij bij mijn vader ping 20-40, we hebben dezelfde drivers etc. en alles up to date, maar toch is die van mij echt heel langzaam

weet iemand wat ik hieraan kan doen?

bedankt voor het lezen

Gaat het hier om een draadloze connectie, neem ik aan?
Draadloos internet is gevoelig voor van alles en nog wat. Zo is de ene wifi-connector niet zo goed als de andere. Verder kunnen allerlei omgevingsfactoren meespelen. Als je vergelijkt met die van je broer, is die vergelijking dan op exact dezelfde plek in het huis en op exact hetzelfde moment? Want als de buurman links en rechts toevallig ook net aan het internetten is op hetzelfde kanaal als die van je vader heb je daar al een negatieve invloed van.
Verder zeg je dat alles op je broers laptop precies hetzelfde is. Dat kan je nooit zeker weten. Er kan een service ongezien meedraaien die een negatieve invloed kan hebben op het netwerk gedrag. Je zou dus beide laptops naast elkaar moeten zetten en met "services.msc" regeltje voor regeltje moeten controleren of het echt allemaal hetzelfde is. En kijkt ook eens bij de opstart, wat er allemaal gestart wordt, of dat wel hetzelfde is. Kortom, legio mogelijke veroorzakers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan