internet verbinding krijgen duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef30

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2001
Berichten
85
Sinds een weekje ongeveer heb ik een probleem met de verbinding van Internet Explorer. Als ik naar internet wil, duurt het erg lang voor ik verbinding krijg. Soms wel 5 minuten. Ik krijg dan onderin de balk te staan: "bezig met het opsporen van proxy-instellingen".
Als ik eenmaal op het net ben, kan ik wel gewoon surfen. Het openen van de pagina's duurt niet langer dan normaal.
Ga ik helemaal van internet af en wil opnieuw naar IE, dan duurt het weer heel lang!

Het probleem is ineens onstaan. Niet na installatie van programma's oid.
Ik werk onder Windows 98SE.

Wie weet hoe dit komt?? Of nog beter: hoe kan ik weer snel het net op??

Eef
 
Kijk of je proxyserver uit staat onder tools - connections-
Lan. Vinkje weghalen.
Gr harry
 
Sorry... ben een leek hoor! Zit me suf te zoeken. Waar kan ik het precies vinden? (Heb trouwens ned. versie)

Eef
 
Start IE dan boven in de balk klikken op extra dan op verbindingen en dan op lan instelling klik daar op en kijk of er een vinkje staat bij proxyserver als dat zo is haal hem dan weg. Gr harry
 
Als ie niet bij LAN-instellingen aanstaat, dan misschien bij instellingen (2e knop van boven).
 
Nee... ook niet!! Snap er echt niets van!!

Eef
 
Wat voor verbinding heb je?
ISDN, kabel, ADSL? En welke provider?
(morgen verder, ga naar het mandje..)
 
Ik heb kabel via Quicknet!
Ga zelf ook plat, dus als je me morgen wilt proberen te helpen... graag. Want het trage opstarten begint met enorm te irriteren! Trusten!
Eef
 
Tuurlijk heb je kabel (zie topic). Was een beetje moe.
Scan je regelmatig op virussen en spyware?
Welke virusscanner en of firewall heb je?
 
Als proxy server gebruiken niet aangevinkt staat moet je ook even 'Internet explorer instellingen automatisch overnemen' ook ff uit zetten.

Dus ga in I.E. naar extra -> tools -> Internet opties -> verbindingen -> lan instellingen: Daar moet dus alles uitgevinkt staan, dan zul je dit niet meer krijgen. :)
 
DroeneZ... volgens mij is dát de oplossing. Ik kwam nu sneller het net op tenminste. Dank je wel!!!
André uiteraard ook bedankt voor het meedenken!!
Eef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan