Internet verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysam

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hey,

Hoe kan ik een lan verbinding maken om te kunnen internetten.

Alvast Bedankt,

Maysam

Je zult meer info moeten geven want je vraag is nu wel erg ruim.

Als ik je vraag zo lees is het vrij eenvoudig te betantwoorden

1. Steek als die er niet in zit een netwerkkaart in de pc en installeer evt de drivers als dat niet gebeurt is.
2. Stop een netwerkkabel in deze kaart en de andere kant steek je in de router of modem
3. Klaar.

Als dat niet voldoende is leg dan goed uit wat je precies bedoelt/wilt.

Wil je weten hoe de bedrading moet worden aangelegd, router, modem etc
Wil je weten hoe het moet worden ingesteld in Windows.

Wat voor Internet heb je: ADSL / Kabel
Gebruik je een Router

Hey,

Mijn bedoeling is dat ik geen toegang heb tot internet. ik heb nix bij netwerkverbinding. Normaal heb je daar lan verbinding. Ik heb ADSL en gebruik een modem.En wat is een netwerkkaart. Ik heb namelijk mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd. Daarvoor zat er windows xp home edition op. Toen deed ie het.

Laatst bewerkt:
Ok je hebt de PC dus net opnieuw geinstalleerd. XP herkend dus standaard niet je netwerkaart (LAN) en heeft dus de drivers niet geinstalleerd die nodig zijn om deze te laten werken.

Een netwerkkaart is nodig om te kunnen internetten en daar zit de kabel in die van je modem naar de PC gaat.

Zaak is dus dat je de drivers moet installeren voor je netwerkkaart. Als dat gedaan is zal het internet ook gaan werken.

Vaak krijg je bij de pc een cd-rom met drivers (stuurprogramma's) voor de hardware die op het moederbord zit. Middels deze cd-rom kun je dan de drivers weer installeren.

Als je die niet hebt is het dus zaak te achterhalen welke merk en type netwerkkaart er in de pc aanwezig is.

Met een programma Unknow Devices kun je achterhalen welke hardware er in de pc aanwezig is maar waar nog geen drivers voor zijn geinstalleerd.

http://www.zhangduo.com/unknowndeviceidentifier.html

Als je merk + type + drivers in Google intypt vindt je vaak vrij snel de juiste drivers.

Hey,

bedankt voor je reactie. ik heb het programma gedownload, maar hij geeft een error aan. namelijk: IO error 105

Ok krijg ik inderdaad ook.

Gebruik anders deze even die werkt op dezelfde mannier
http://majorgeeks.com/download.php?det=3908

Als je het bestand download en uitpakt krijg je 2 bestanden.
1 x een .EXE bestand en 1x een .ZIP bestand.

Dat zip bestand NIET uitpakken maar gewoon het EXE bestand starten. Anders werkt het programma niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan