Internet verbinding valt onregelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Geachte heren / dames,

Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb een kabelabonnement van @home.
Mijn PC staat vrijwel altijd aan in de P2P programma's.
De laatste tijd heb ik heel vaak dat de internetverbinding ineens wegvalt.
Dit kan gebeuren nadat ik 5 uur operationeel ben , maar het kan ook al na 1/2 uur gebeuren.
En de andere keer kan ik bij wijze van spreken 14 uur zonder problemen downloaden.
Overige programma's op de PC (waarbij geen internetverbinding noodzakelijk is) kunnen gewoon gebruikt blijven worden.
Na een reboot van de PC is de internetverbinding weer aanwezig en kan ik weer verder gaan waar ik gebleven was.
Doe ik deze reboot niet dan blijft internet niet benaderbaar.
Ik heb geen router en gebruik Windows XP.

WIe heeft tips waar ik eens naar zou kunnen kijken om dit euvel op te lossen.
Telefonisch contact met de internetprovider levert niks op.
Ze hebben al diverse malen een zgn. update naar het modem gestuurd maar zonder resultaat.

Je geeft aan dat je download.
Scan je wel eens op virussen en spyware?

Als je internetverbinding wegvalt, krijg je dan ook een ander IP-adres?
Werkt je internetverbinding wel op een andere PC als die op die ene uitvalt?

Want als dit zo blijft, dan zal er toch iemand van @home langs moeten komen om een lijnmeting te doen, omdat je verbindign niet stabiel is. Daarnaast hebben ze al een paar keer een update naar het modem gestuurd wat geen resultaat heeft opgeleverd.

Ik controleer vrijwel dagelijks op Spyware en virussen.
Ik gebruik hiervoor Norton Internet Security en het programma HitmanPro.
Beide programma's worden door mij om de 2 dagen volledig gedraaid.
Zowel Hitman als Norton vinden geen spyware en virussen.

ALs mijn verbinding wegvalt krijg ik geen ander IP-adres.
De internetconnectie loopt volledig vast. Overige programma's waar geen verbinding voor gebruikt wordt op de Pc kunnen gewoon gebruikt worden. PC loopt niet vast.
Wanneer ik de PC opnieuw opstart werkt internet gewoon weer. Dit kan voor 1 uur maar kan ook 1 dag zijn.

@home heeft al diverse malen iemand naar de wijkkast gestuurd. men geeft aan dat wanneer men daar niks vindt dat men contact met je opneemt. Dit is nog nooit gebeurd.
@home ziet wel door het uitlezen van mijn modem dat vaak diverse malen per dag de verbinding wegvalt. Maar men blijft maar bezig met het sturen van updates naar mijn modem.

Kan het eventueel liggen aan het eventueel vastlopen van de processor in de PC doordat deze slecht contact maakt ???? of moet dan de gehele pc vastlopen ??

Orange internet valt onregelmatig weg

Hallo,

Ik heb een soort gelijke probleem!!
Mijn orange verbinding valt onregelmatig weg. De ene keer na 6 uur de andere keer n 2 uur. Ook het opnieuw verbinden is lastig dit duurt soms 1/2 uur en soms een hele dag voordat ik weer een nieuwe verbinding hebt.
Deze verbinding is wel draadloos, ook het internet van orange komt draadloos naar mijn router! Ik maak gebruik van een LiveBox

Help mij snel uit deze ellende

Groetjes

Probeer eens een nieuwe netwerkkaart te plaatsen wil wel eens helpen in de meeste gevallen !!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan