internet verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
ik heb internet van upc met een wireles sitecom router. hierop heb ik 1 laptop met windows 7, een desktop met windows xp sp3 en een laptop ook met xp sp3. bij de eerste twee gaat het prima. maar met de laptop met xp valt om de haverklap het internet weg. ik moet dan via netwerk herstel van windows alles weer werkend krijgen. ik word er gek van. met de andere laptop en desktop nooit problemen. wie weet waarom de andere laptop steeds verbinding verliest ? het gaat om een Toshiba Satellite M40X-231.

Verstaan alle computers hetzelfde draadloze standaard?

hoe bedoel je ? er is wel steeds verbinding maar hij valt steeds weg. dan na netwerkcontrole is er wel weer verbinding maar na een kwartier ofzo valt hij weer weg en moet ik weer netwerkcontrole uitvoeren om de verbinding te herstellen.

Wij hebben 802.11a,b,g,n standards. Indien een van de wlan adapters een oud standard ondersteunt kan je effect optreden.

Gebeurd dit enkel als alle systemen aan het draaien zijn of ook als je maar met dat ene systeem verbinding hebt?

kijk eens met Netstumbler http://www.softpedia.com/progDownload/NetStumbler-Download-17714.html of er soms meerdere WLAN
s in de buurt zijn die op hetzelfde kanaal als uw router uitzenden. Als dat zo is is de kans groot dat daar het probleem zit. De oplossing in dat geval is om in de router een ander kanaal te kiezen en dan het liefst 1 die meer dan 1 nummer verijderd is van de kanalen die in gebruik zijn. Als bijv. kanaal 3 en 7 gebruikt worden kies dan kanaal 5.

het gebeeurd steeds alleen op dezelfde laptop. ook als alle computers tgelijk online zijn. en ze verstaan alllemaal dezelfde standaard.

kijk eens met Netstumbler http://www.softpedia.com/progDownload/NetStumbler-Download-17714.html of er soms meerdere WLAN
s in de buurt zijn die op hetzelfde kanaal als uw router uitzenden. Als dat zo is is de kans groot dat daar het probleem zit. De oplossing in dat geval is om in de router een ander kanaal te kiezen en dan het liefst 1 die meer dan 1 nummer verijderd is van de kanalen die in gebruik zijn. Als bijv. kanaal 3 en 7 gebruikt worden kies dan kanaal 5.

hoe werkt dit ? ik heb het geinstalleerd maar als ik het opstart zegt hij '' geen apps active''. maar als jou idee het geval zou zijn zou ik dan ook op de andere computers geen verbinding moeten verliezen?

Ik vrees dat Netstumbler niet onder Vista/win 7 werkt, alleen onder XP. Installeer Netstumbler eens op een laptop met WLAN onder XP en kijk dan of het werkt.

Vergeet ook niet in Netstumbler onder tabje "device" de juiste WLAN-adapter te kiezen.

Dan de andere vrag/opmerking over waarom andere WLAN's het wel goed doen: dat is heel goed mogelijk dat de laptop waar het WLAN steeds wegvalt de WLAN-adapter minder krachtig is dan in de andere laptops.

Beperk eens je router tot 802.11g, je laptop is van 2005 of ouder, daar was nog geen 802.11n ...

Ik heb inmiddels een LAN dongle gekocht want ik werd er echt ******ziek van. Hiermee is het probleem opgelost. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan