internet verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
beste allemaal

ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Mijn kennis over nettwerken en -verbindingen is overigens niet groot.
Sinds enkele dagen valt onze verbinding met internet weg. Althans, ik krijg als mededeling rechtsonder bij het ikoontje dat er geen internetverbinding mogelijk is of zoiets.

We hebben een adsl verbinding (provider xs4all), een speedtouch (modem?) en omdat deze alleen vaste verbindingen aankon hebben we er later een andere bijgezet (een router?): WL500G premium.
Er loopt een vaste verbinding van mijn eigen computer (windows vista) naar deze router en mijn verbinding valt af en toe heel even weg maar is er daarna weer. Ik heb zelf niet zo veel problemen omdat ik geen continue verbinding nodig heb (bv mail checken of een internet pagina bezoeken. Als dat niet gaat kan ik "opnieuw proberen" aanklikken en meestal lukt het dan wel). Echter de machine die beneden staat (ook windows vista) heeft een draadloze verbinding en deze valt ook met enige regelmaat uit. Soms maar heel even (seconden), maar soms ook langere tijd (uren). En is dan ook niet meer te herstellen. Tot op heden lossen we het op door alles uit te zetten cq van de stroom te halen en weer opnieuw op te starten, maar daar worden we niet vrolijk van. Los daarvan is het probleem met gamen (beneden) wel groot, omdat dit stopt zodra er geen verbinding meer is, ook al is dat maar voor even.

We komen er niet achter wat het probleem is. Er zijn in huis meerdere draadloze apparaten (meer dan het router plaatsen heeft) maar die zijn niet tegelijk aan. Los daarvan hebben we dit probleem sinds enkele dagen en het heeft voor die tijd altijd probleemloos gewerkt.
Het lijkt er op dat het probleem zich vooral voordoet als er 1 aparaat aan staat en er een tweede bij komt, maar vanmiddag was er ook een probleem met slecchts 1 apparaat.

overigens staat er wel (ook al jaren) een wii die ook verbinding met internet heeft. Ik heb begrepen dat die ook soms contact met internet zoekt als hij op stand-by staat. Maar nogmaals, dit probleem hebben we voorheen nooit gehad en die wii staat er ook al lang.

heeft iemand enig idee waar we het moeten zoeken? Het lijkt niet in de modem/router te zitten maar ik weet dat allemaal niet zeker. Hoe kan ik het beste te werk gaan om dit op te lossen?

alvast met dank Anjo

Beste Anjo,

Ik kan me begrijpen dat echt vevelend is dat jullie internet steeds uit valt.
Mij is duidelijk dat jullie adsl XS4ALL hebben.
En dat jullie een modem hebben + router WLG 500 premium.
Het zou kunen zijn dat je router bepaalde driver nodig heeft voor je pc om goed te kunnen communiceren.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Dat is de firmware die kunt downloaden voor je router.

Als het nog niks helpt zou ik even met xs4all bellen en het probleem uitleggen.
Messchien kunnen ze een ict'er laten en laten herstellen.

Hopelijk genoeg info.

Mvg Windowsfaq

Beste Anjo,

Ik kan me begrijpen dat echt vevelend is dat jullie internet steeds uit valt.
Mij is duidelijk dat jullie adsl XS4ALL hebben.
En dat jullie een modem hebben + router WLG 500 premium.
Het zou kunen zijn dat je router bepaalde driver nodig heeft voor je pc om goed te kunnen communiceren.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Dat is de firmware die kunt downloaden voor je router.

Als het nog niks helpt zou ik even met xs4all bellen en het probleem uitleggen.
Messchien kunnen ze een ict'er laten en laten herstellen.

Hopelijk genoeg info.

Mvg Windowsfaq

dank je wel!

maar kan het dan voorheen wel goed gewerkt hebben?

We hadden overigens begin van de avond ook veel problemen met internet en deze keer stond er maar 1 pc aan. De router lampjes van de router WLG 500 premium wissleden steeds snel, waaronder het powerlampje. Dit flitste steeds even uit terwijl de rest dan allemaal aan gingen. Dit lijkt me dan toch echt een router probleem. Als de power echt uit gaat, kunnen de andere lampjes niet meer branden lijkt me zo?
Ook bleek begin van de avond uit het ikoontje op een van de pc's dat er wel een lokaal netwerk was en geen verbinding met internet. Op dit moment is alles weer stabiel maar dat kan zo weer veranderen.

Ik moet bekennen dat ik de firmware niet goed durf te installeren. ik ben destijds 2 dagen zoet geweest met het correct aansluiten van de router. Het is me uiteindelijk niet gelukt alhoewel ik niet zo dom ben en niet onkundig waar het pc's betreft (maar wel waar het netwerken betreft). We hebben er uiteindelijk maar een deskundige bijgehaald.

Het lijkt me het beste dat we dat dit keer ook meteen maar weer het beste kunnen doen? Uit mijn eigen waarnemingen en jouw reactie lijkt me het inderdaad toch de router te zijn. Deze is nu vier jaar oud dus het zou ook wel kunnen. En als het inderdaad de router is, dan begin ik er zelf liever niet meer aan...

dank je wel voor het meedenken!

groetjes, Anjo

dag allemaal

het bleek inderdaad een kapotte router te zijn....
nieuwe router, probleem opgelost.

met dank voor het meedenken,

groetjes, Anjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan