internet verbinding via telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een HTC touch pro en een Eee Netbook. beide hebben usb,bluetooth en wifi. Via mijn HTC kan ik internetten.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om via mijn HTC met mijn netbook kan internetten op het moment dat wifi niet bereikbaar is voor de Eee (bijv in de trein), terwijl ik wel verbinding kan maken via mijn telefoonprovider?

Laatst bewerkt:
ja kabeltje tussen telefoon en laptop.
telefoon instellen als modem.

Dat kan mar dat raad ik af. Welke provider heb je?

KPN let op je datalimiet. Als je in een dag bijvoorbeeld meer dan 20 of 25 mb download dan krijg je een bericht of je wilt stoppen. Ik kan het ook maar ik doe het niet.

modem instellen via BT heb ik nog nooit gedaan.

kleine tip offtopic:

hou er btw ff rekening mee dat wanneer je meer dan 10 keer zoveel data gebruikt als een gemiddelde mobiele internetter, dat je een waarschuwing krijgt van je provider! wat de gevolgen zijn weet ik niet, maar als je op een netbook gaat met je mobiele internet ga je wel een stuk harder dan normale gebruikers, dus houd dat in de gaten ;)

ik heb het geprobeerd om te installeren maar het lukt me niet. Ik ga overigens niet veel data versturen, alleen af en toe een mail of in bestanden werken via Sigma.

Maar het installeren lukt me niet. De computer vraagt om software om te installeren, dat annuleer ik. De telefoon gaat vervolgens wel verbinden met het GPRS netwerk maar verbreekt die uiteindelijk.
Als ik een GPRS verbinding aan wil maken vraagt hij om een nummer dat hij moet bellen, ik heb dan maar mijn eigen nummer gebruikt maar dat pakt hij niet.

Wat kan ik wel doen?

Welke provider ?
Prepaid of....

en heeft dat zekelijke abonnement ook een DATA abonnement.
enis dit kpn of vodafone of.....l

volgens mij is het kpn. Met data abonnement bedoel je neem ik aan dat ik gegevens via internet kan sturen?

Ik kan zowel internetten als e-mailen. Hij synchroniseert automatisch met mijn outlook op het bedrijfsnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan