Internet verbinding wordt verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TitaniumPrelude

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2002
Berichten
45
Hallo allemaal, ik heb een vraag?

Vorige week heb ik mijn computer geformateerd en windows XP prof. erop gezet alles geinstalleerd en het werkt prima. Nu heb ik toch een probleem. Als ik op internet zit wordt ik na een minuut op 1 a 2 van internet verbroken en krijg ik de melding RPC (remote procedure call) en sluit de computer zich zelf na 1 minuut af tot die tijd krijg je de kans om je programma's af te sluiten.

Is er iemand die weet hoe je dit probleem kunt oplossen???

Ik heb ondertussen al 2 windows XP versies geinstalleerd maar bij allebij hetzelfde probleem.

Als ik windows 98 er terug op zet heb ik dit probleem niet. Maar die wil ik niet meer op de computer.

Wie weet raad???
 
In het kort: je hebt het blastervirus (die krijg je OOK na een schone installatie, zolang je de beveiligingspatch niet hebt geinstalleerd, en je op internet komt)

Ik ga er even vanuit dat je de nederlandse xp versie hebt.

Doe het volgende:

* Schakel systeemherstel uit.

*Start de computer in veilige modus.
*Draai deze tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

*Start de computer opniew op.
*Download dan de beveiligings update patch http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074

*Zorg dat je virusscanner up to date is en gebruik een firewall

Schakel systeemhersel weer in.

Blijf je niet lang genoeg op internet om dit te kunnen downloaden. Dan vanaf een andere pc downloaden en de bestanden op cd zetten

Succes!

PS Als je de engelse versie hebt, moet je bij de beveiligingspatch rechts op de pagina de taal in engels veranderen.
 
Laatst bewerkt:
----TIP !! ----
Als je te weinig tijd hebt om de patch te downloaden kun je ook de tijd terugzetten !!
 
Geplaatst door maxscavenger
----TIP !! ----
Als je te weinig tijd hebt om de patch te downloaden kun je ook de tijd terugzetten !!

Ik moest even over deze zin nadenken, maar je bedoelt denk ik : voordat de pc weer uitschakelt (te weinig tijd). Dan begrijp ik hem.

Maar ik denk niet dat dit werkt als je al besmet bent (correct me if i'm wrong:) )
 
Dit werkt als je besmet bent. De RPC melding begint met countdown als je besmet bent, als je dan de tijd terugzet dan heb je meer tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan