internet verbindingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Ik heb bij een maat het volgende. Hij heeft een mediacentersysteem en vroeg mijn hulp met het volgende:
Hij moest xp registreren in het begin maar er kon geen verbinding gemaakt worden met het internet dus wij telefonisch in orde gemaakt. Een maal verder heb ik de verbinding ingesteld. Het is een permanente verbinding via wanadoo adsl. We konden het internet ook op en ook de mail binnen halen en verzenden. Toen we msn gingen opstarten kregen we ook de fout dat er geen internetverbinding aanwezig was. Het instellen van de mediacenter kan ook niet omdat het systeem aangeeft dat er een verbindingsfout is terwijl me internet en mailprogramma het doen.

Kan iemand mij een tip geven?

Misschien dat de Windows Firewall dwars ligt. Schakel die uit en probeer het dan nog 'ns.
Start/configuratiescherm/Netwerk- en internetverbindingen/Windows Firewall. Kies op het tabblad Algemeen voor 'Uitgeschakeld'.
Als je nog een andere firewall gebruikt check dan ook de settings hiervan of de processen/deelapplicaties van Media Center wel het net op mogen. Hoe die processen heten moet je me niet vragen, want van Media Center heb ik geen kaas gegeten....

Thx ik ga vanavond langs bij hem en zal een en ander bekijken zoals aangegeven. We hadden het via de telefoon al doorgenomen maar hij kreeg hem niet uitgeschakeld.

We hebben de opties bekeken in configuratiescherm en daar was de firewall al uitgeschakeld. Nu zagen we bij de lanverbinding (firewall ook uitgeschakeld) de optie programma's toevoegen staan (uitzonderingen). Zou het mogelijk kunnen zijn dat we daar het programma Mediacenter moeten toevoegen. Msn staat daar al toegevoegd met vinkje ervoor maar werkt ook niet en waarom toevoegen als hij uitgeschakeld staat. Ik denk dat het toch met iets anders te maken moet hebben. Misschien alle lanverbindingen verwijderen en opnieuw laten detecteren door windows en opnieuw beginnen. Is het hier iemand mee eens of is er een makkelijkere manier!! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan