internet vertraagt enorm door bittorrent en download snelheid blijft laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Vanaf het moment dat ik bittorrent opstart, duurt het heel lang om webpagina's te bereiken. Soms vallen ze helemaal weg. In bittorrent zelf is de downloadsnelheid ook laag, meestal maar zo'n 40kb/s, terwijl ik voorheen soms over de 1mb/s zat. Hij geeft ook aan dat er een probleem met de internet verbinding is. De juiste poort is niet open. Nu heb ik ook geen idee hoe ik een poort moet openen in de KPN Experia Box. Hij staat ook niet op http://www.portforward.com. Wat moet ik doen, is alles opgelost als de juiste poort open staat?
Dit speelt sinds de ingang van ons nieuwe internet+bellen abonnement van KPN.

Mvg,
smurrie

niet echt. Mijn type router staat er niet bij. Als ik de instructie voor poorten openzetten volg van die er het meest op lijkt, lukt het ook niet.
Als ik op de webpagina van de router een test doe of mijn internetverbinding werkt, staat er bij DSL een vinkje, en bij Internet een rood kruisje. Maar ik kan toch echt wel op internet. Zit hier misschien het probleem?

Om een poort op de KPN Experiabox open te zetten..probeer dit eens :

- Ga naar het modem (192.168.2.1 ofzo?) en login.
- kies voor de opties "advanced settings", dan links in het menu "internet", daarna voor de optie "address translation (NAT)" en daarna voor de optie "port forwarding"
- selecteer in het protocol-vakje voor "TCP&UDP"
- geef bij "public port" en "local port" de poort-waarde van bittorrent
- geef bij local-IP address het door u gebruikte ip-adres in (controleer dit eventueel via een dosprompt en dan "ipconfig".)
- vink het vakje "enabled" aan en dit alles zal worden opgeslagen.

herstart het bittorrent-programma.

..en nu maar hopen dat we dezelfde Experiabox hebben ;-)

Laura

Daat gaat al lekker:p Bij stap 2 klopt het al niet meer. Waarschijnlijk heb jij de grijze experiabox? Ik heb de zwarte(of blauwe). Mijn ip adres is dus ook 192.168.2.254
Als ik bij toolbox>delen van spellen en toepassingen op 'een toepassing wijzigen' klik, moet ik een udp of een tcp poort forwarden naar een andere poort. en daar loop ik vast.

Het kan zijn dat je een interne en externe poort moet definieren. Meestal kan je voor beide hetzelfde poortnummer kiezen.

Maak anders eens een schermafdruk van je scherm..dat praat makkelijker.

2142009135945.png

Op deze pagina moet ik poorten forwarden. Dan kan ik kiezen tussen udp en tcp.

Hmm..ok, duidelijk. Probeer het volgende :

Protocol = Any
Poortbereik = poortnummer van Bittorrent (zal wel ergens in de programmainstellingen worden genoemd)
Omzetten naar = hetzelfde poortnummer gebruiken als bij "poortbereik"
Triggerprotocol = laat deze maar op Any staan
Triggerpoort = dit veld laat je leeg

Klik dan op de knop "Toevoegen". Vergeet niet je Bittorrent-programma opnieuw te starten. Gaat het nu beter of nog niet?

Als ik protocol op any laat staan, gaat hij automatisch op udp. Toen heb ik dezelfde poorten gekozen, maar toen op tcp gezet. Nu staat er alleen nog in bittorrent dat de verbinding niet open is, en bij een portchecker staat dat de poort niet open is. Maarja, anders laat ik bittorrent wel zitten. Ik gebruik nu toch meer nieuwsgroepen.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan