Internet via de kabel lukt niet meer na downgrading

• Onderwerp starter Onderwerp starter etty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

etty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Wat computers betreft ben ik vrij hopeloos.
Ik weet bij wijze van spreken nog net dat ons besturingssysteem van xp is.

Nou hebben wij onlangs onze planet verbinding laten downgraden van basis naar standard.
Helaas lukt het nu niet meer om het net op te gaan.

Dankzij het instellen van een handmatige verbinding met behulp van de helpdesk van planet, kan ik nu toch internetten.
Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De helpdesk van planet kan mij niet verder helpen omdat we een router hebben en die schijnt eerst los te moeten en onze systeembeheerder is zo ongelooflijk druk dat we de eerstkomende weken nog niet aan de beurt zijn.

Dus: wie durft het aan om mij in Bassie en Adriaan taal stapsgewijs uit te leggen wat ik moet doen?
We hebben geen adsl en ons modem is zwart. (vraag me niet waarom ik dat laatste vermeld maar daar vragen ze steeds naar bij planet als ik vertel dat ik niet weet wat voor modem we hebben.)

Alvast bedankt!
Groeten,
Etty

Slachtoffer gevonden ;)

Vertel aub even wat voor internet het is, telefoon verbinding of adsl of kabel?
Besturingsysteem is dus XP
Router heb je ook?

Wat doet het precies niet. Je zegt dat je kunt internetten?

heel dapper

loopt via de kabel (maar nu dus even via de telefoon) en inderdaad een router.
Heb inmiddels ook een nieuwe gebruikersnaam gekregen maar durf niet zomaar aan de stekkers van de router te trekken.
Bovendien weet ik dan nog niet hoe ik verder moet.

Etty

Kabel internet via Planet Internet??? Planet is toch van KPN en doet toch allen maar ADSL? Overgestapt van basis naar standaard? Is dat niet hetzelfde? Bedoel je niet van Comfort naar standaard?

Het is heel vreemd dat je nu niet meer op de "oude" manier kan inloggen. Ik zou zeggen dat het probleem niet bij jou ligt, maar bij Planet. Jij hebt niks veranderd aan je instellingen (neem ik aan) en Planet wel. Ik zou toch nog maar eens een hartig woordje met ze spreken voordat je van alles overhoop gaat halen.

Succes;)

Ik dacht idd ook dat wij adsl hadden maar volgens planet kon dat niet omdat ik het had over een zwart modem.

Het abonnement is van comfort naar standard gegaan, dat klopt.
Nieuwe gebruikersnaam dus.
Maar nu?
Kan ik als de computer uit staat, de stekker van de router eruit halen en er weer in stoppen.
Maar dan?

Zucht, soms zou ik willen dat ik iets meer wizzkidbloed in me had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan