internet via "fax kabel" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OrigamiKillerz

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2013
Berichten
24
beste forumleden,

Een extern bedrijf zou ons helpen met het aanleggen van een kabel van de straat naar ons huis inclusief en abonnement, voorheen ging dit via ons bedrijf achter ons huis
nu adviseert dat bedrijf het internet aan te sluiten via de "fax kabel" hier heb ik nog nooit van gehoord, is dit hetzelfde als de telefoonlijn met inbellen etc.
voor mijn gevoel kan dit nooit een snelle verbinding opleveren, heeft iemand een idee wat de maximale snelheid van zo'n kabel is?
mijn huidige snelheid is ongeveer 5mb download en 0,5 mb upload.
graag zou ik een abonnement van 40 tot 80 mb afsluiten.

groet,
 
Er zijn sites die aangeven hoe snel je internet via telefoonkabel (is het zelfde als een faxkabel) is.
Hier geldt dat als je verder van de centrale af zit, dat dan de snelheid omlaag gaat.

Dit is niet als reclame bedoeld, maar als je bij bv http://internetshop.telfort.nl/alles-in-1-basispakket/ op nu bestellen klikt kun je zien wat de maximale snelheid is die men bij jou verwacht. Je bestelt dan nog lang niet, daarvoor zouden dan nog meerdere schermen doorlopen moeten worden, maar dat doe je dan niet. Wellicht zijn er meerdere providers die dit op hun site laten zien.

Bij mij staat dan: Maximale snelheid op jouw adres 8 Mb/s. Dat blijkt dan 12 Mb/s te zijn.
Zo krijg je dan een indicatie of het via die telefoon/fax kabel realistisch is om de opgegeven snelheid te behalen.
 
Laatst bewerkt:
deze tests heb ik gedaan, bij mij komt er ook 8 mb/s uit, wat ik probeer te zeggen is dat degene die dat voor ons zou regelen, zegt dat je geen kabel van de straat naar het huis hoeft aan te leggen als je het via de telefoon/fax kabel doet, maar daar kan het internet onmogelijk sneller van worden dus. naar mijn mening is dat bedrijf erg onprofessioneel
 
Naar mijn mening snap je het niet.
ADSL/VDSL gaat via 2 koper lijntjes en kan snel zijn, tot wel 60Mbps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan