Internet via het stroomnet (iemand ervaring?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumbl3

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2013
Beste,

Ik deel internet met de buurman. Ik woon in een kleine studio waar geen aansluiting zit. De buren hebben een groter appartement naast mij, zelfde stroomnet, router staat bij hun. Zit in Belgie btw, bij Telenet hoogste verbinding
120 Mbps download
6 Mbps upload

Ik internet nu via wifi. Nu is het wifi bereik alleen niet zo goed. Ik zat te denken om zo'n internetkit voor het stroomnet te kiezen aangezien we toch op het zelfde net zitten. Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit een beetje goed (ook voor online gaming). En zit er nog veel kwaliteitsverschil in die dingen?

Gr
dumlb3

Wij gebruiken zelf ook deze powerline adapter voor de Xbox 360. Werkt perfect, goeie internetsnelheid, nog nooit gezeur mee gehad en is zo geïnstalleerd.
Bovenstaande is een aanrader. Voorheen ook een andere van een ander merk gehad met overhittingsverschijnselen. Die hebben we een paar keer teruggebracht met steeds hetzelfde probleem.

Uiteindelijk ingeruild tegen die ik hier heb genoemd en heb er nog altijd veel plezier van :d

In jouw geval is deze al genoeg, aangezien je op 120 mbps download zit.

Laatst bewerkt:
@iNFecT dankje voor de aanbeveling. Nu heb ik nog een kleine vraag. Ik heb zelf een desktop pc, die wil ik dus via de kabel (dus via stroomnet en dan kabelverbonden). Maar ik heb ook een laptop en een smarthphone, en als ik in de living zit kan ik bijna niet wifi internetten vanwege slecht signaal. Dus ik wil een soort van wifi signaal versterker in mijn studio zetten. Een accespoint heet dat volgens mij. Kan ik gewoon zo'n acces point aan de stroomnet addapoter hangen, zijn er ook van die powerline adapters met twee internet uitgangen, Zodat ik kabel direct aan de PC hang en 1 kabel naar de accespoint? Zal dat de beste oplossing zijn?

Dus je wilt een bekabelde verbinding via stroomnet naar je desktop PC
+ een wifi verbinding via je stroomnet met een access point?

In dat geval zit je volgens mij met deze wel goed.

Hier wordt het nog verduidelijkt in een plaatje
attachment.php

1 adapter hang je naast je router, de andere ergens in je kamer. Dit is een voorbeeld van 3 adapters, maar je hebt er aan 2 genoeg, want de access point in je living bevat kabel (met 2 uitgangen) + wifi verbinding in 1.

Bijlagen

• TL-WPA4220KIT-EU-06.jpg
    TL-WPA4220KIT-EU-06.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 218
Laatst bewerkt:
Ho effe, je hebt een eigen appartement en dus ook een eigen meterkast/stroommeter? Zo ja, dan gaat dat natuurlijk nooit werken, voor deze adapters moet je in dezelfde groep zitten.

Lol, had dat al aangeven maar werd niet op gereageerd, reply maar weer weggehaald, was geen interesse in die info.
Op dezelfde fase dien je te zitten, maar ja.

Ja ho is even, als je mijn 1ste post gewoon goed leest staat er duidelijk aangegeven dat ik op hetzelfde stroomnet zit als de buren. Als je het niet gelooft zal dit stukje uit mijn huurcontract je misschien overhalen. (Ik ben 121B)
KOSTEN

------------

Op het einde van elke periode (ca 1 jaar) zal een afrekening gemaakt worden , waarbij

de reële kosten van water , gas , elektriciteit , gebaseerd is op de werkelijke

meterstanden en kostprijzen van de respectieve maatschappijen inclusief huur van de

meters, vermeerderd met de onderhoudskosten van de verwarmingsinstallatie.

Van deze totale kost wordt 25 % voor de helft aangerekend plus van de resterende 75 %

wordt 30 % aangerekend bij zover het appartement gelijkvloers (121/A) achteraan

bewoond is.

Voor perioden waarbij dit achterliggend pand onbewoond is wordt deze 75% volledig

aangerekend ( gezien dan alleen pand 121/B verbruiker is ) .

Voor onderhoud gemene delen wordt 1/4 van de reële kosten aangerekend .

Voor deelperioden wordt met een pro-rata verrekening gewerkt .

Indien kaloriemeters of andere individuele meters zouden geïnstalleerd worden zullen

deze waarden gebruikt worden voor de kostenverdeling van bovenvermelde 75 % .

@iNFecT; Zojuist die WPA4220KIT besteld bij bol, is dinsdag binnen! Thanks

Laatst bewerkt:
Ok, dus er is maar 1 meterkast, maar zit je nog wel op dezelfde groep?

Verschillende groepen zijn geen probleem, onze adapter loopt ook door 2 verschillende groepen. Waar het om gaat is dat je op dezelfde fase zit, zo niet, dan zal de verbinding niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan