Internet via kabel naar draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierrot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Hey,

ik zit met het volgende probleem...

Ik zit vanaf volgend jaar op kot waar er een kabel is voorzien voor het internet die je gewoon moet insteken op je laptop.
Ik heb een Iphone en zou daarmee ook op internet willen kunnen op mijn kot en eveneens met mijn laptop (via wifi dan)

Is het mogelijk om de kabel op een ... aan te sluiten zodat ik draadloos internet heb voor mijn laptop en Iphone?

Qua internet ben ik echt een leek dus please help me! :D

dankje!!

Volgens mij is dat een kwestie van het plaatsen van een router.

Het modem is immers al aanwezig, de kabel komt binnen in de kamer en daar zou je een router aan kunnen hangen.

Maar je bent er zeker van dat er niet al een draadloos netwerk aanwezig is?

Ja ik ben er redelijk zeker van want ik als ik via wifi op mijn laptop en via wifiverbindingen via mijn Iphone zoek naar netwerken dan vinden ze niets...

Is een router een dure zaak om aan te kopen en moet ik op iets speciaals letten om verschillende aparaten aan te kunnen sluiten (jah draadloos dan) :p

groetjes

een kot is een gewoon studentenkot (een kamer waar er ook een kabel voorzien is voor het internet (kotnet genoemd, das internet van de campus uit waar we niet voor moeten betalen (we hebben wel een limiet van max 10 gig up en down L)

niet dat dat veel aan het draadloos internetprobleem zou doen :)

een kot is een gewoon studentenkot (een kamer waar er ook een kabel voorzien is voor het internet (kotnet genoemd, das internet van de campus uit waar we niet voor moeten betalen (we hebben wel een limiet van max 10 gig up en down L)

niet dat dat veel aan het draadloos internetprobleem zou doen :)

Zoals aangeven heb je een router nodig.

moet deze router bij de modem geinstalleerd worden of mag ik de kabel van het internet gewoon in die router steken in mijn kamer? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan