internet via laptop vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo, misschien een dom klinkende vraag, maar denk dat vele met deze zelfde vraag zitten.
maar wie kan er op een hele simpele manier een duidelijk antwoord zetten zonder verwijzen naar of moeilijke woorden.

als ik met een laptop in een vakantiepark ben hoe kan ik dan online komen - heb ik dan ook net als bij een normale pc inlog gegevens nodig. ik hoorde dat je draadloos kan internetten, maar via wie of wat log je dan in.
men vertelde mij dat je dan inlogd via een ander ?? moet deze dan online zijn ? zoekt de pc zelf een vervanger als deze de pc uit zet hoe moet ik dat zien.
ook zou je via je gsm bundel met een stick kunnen internetten ?? heeft dit dat een usb aansluitind of ??? kan dit niet met elke laptop.

bij mij wil die euro niet vallen hoe dat precies gaat.

Als je een analoog modem (56K) in je laptop hebt zitten dan kun je overal in Nederland waar een telefoonaansluiting beschikbaar is het internet op.
Kijk hiervoor eens op de site van KPN, en ga zoeken op DirectInternet. Je gebruikt hiervoor een 0670 nummer tegen lokale kosten.
De inlognaam is geloof ik KPN en het w8woord is niet nodig, je gebruikt immers een telefoonnummer, wat de KPN als uniek wachtwoord beschouwd.

Draadloos internetten kan ook, als er een (lees prive) netwerk in de buurt is en je word toegelaten zou je daar kunnen surfen (je moet wel zo'n wireless kaartje in je PC hebben, of dat zit al in je laptop)
Draadloos kan óók via een zg HOTSPOT, een punt waar iedereen draadloos kan internetten maar waar je weer een abbonement voor nodig hebt, en ook hiervoor moet je dus weer zo'n (wireless)kaartje in je pc hebben.

En via je je mobieltje is het ook mogelijk (draadloos) te internetten, je moet daarvoor (geloof ik, weet niet zeker ) een datakabel hebben en je telefoon moet een GPRS functie hebben of UMTS
De verbinding zou óók nog kunnen verlopen via een IR verbinding met je mobiel(die dus weer GPRS of UMTS ondersteund) , en ook hier geld dat zowel de laptop én het mobieltje
over een InfraRood verbinding beschikken.

Al met al vele oplossingen, ik hoop dat je iets wijzer bent geworden en dat ik het goed uitgelegd heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan