internet via router eruit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik internet via chello en zit achter een router. vannacht om precies 12 uur viel mijn verbinding weg. vanochtend was ie nog niet terug dus ik dacht: effe chello bellen. voordat ik dat doe, haal ik de rouiter er dan even tussenuit.....
wat schetst mijn verbazing: prima verbinding. toeval dacht ik, en ik zet de router er weer tussen en wijzig weer mijn TCP/IP. en *******, hij weigert weer dienst.
kan het zijn dat Chello weet dat ik acher een router zit en dat zij vervolgns die instellingen blokkeren?
 
internet via router er uit

Bij werkt het prima in Rott. met chello.Heb je je int. expl. al eens op automatisch overnemen gezet.
 
nee, dat heb ik niet gedaan. tot vannacht deed ie het bij mij ook prima. hoe zet ik explorer op aut. overnemen?
 
internet via router er uit

Rechts op int.net expl.klikken eigenschappen dan verbinding kiezen en bij lan instellingen op autom. overnemen aan vinken
 
nou, dat heb ik gedaan, maar het helpt helemaal niets. het is net of het Ip-adres dat ik heb toegewezen niet wordt geaccepteerd. zodra ik het IPadres van Chello ingeef loopt alles perfect,maar op 192.168.2.10 doet ie helemaal niets. heb je nog andere suggesties?
 
internet via router er uit

Sorry ik kan je niet verder helpen,misschien dat andere nog sugesties hebben.
 
Dat heb ik ook gehad vanmorgen. Ik woon in Rotterdam en daar krijg je het adres iedere keer toegewezen. Wat ik heb gedaan is mijn netwerkkaart verwijderd. Daarna opnieuw geinstalleerd en toen de router weer geinstalleerd. Als je een adres toegewezen krijgt en je zet je router uit ,dan ziet je router het ip adres niet meer. Nu werkt het weer. Je moet dan wel je router aan laten staan.
Joop
 
Geplaatst door jgpeters
Dat heb ik ook gehad vanmorgen. Ik woon in Rotterdam en daar krijg je het adres iedere keer toegewezen. Wat ik heb gedaan is mijn netwerkkaart verwijderd. Daarna opnieuw geinstalleerd en toen de router weer geinstalleerd. Als je een adres toegewezen krijgt en je zet je router uit ,dan ziet je router het ip adres niet meer. Nu werkt het weer. Je moet dan wel je router aan laten staan.
Joop

Sorry voor mijn late reactie Joop, vakantie weet je wel...
Ik heb nog een com21 modem met een vast IP-adres.
Ik heb vlak voor mijn vakantie mijn modem gereset, waarna alles het weer deed. Nu kom ik net terug van vakantie en is het weer mis. Resetten helpt ook niet. Mijn router is de hele vakantie niet uit geweest. Ik begrijp er niets van......
 
Kan je wel nog in zonder router werken? Zoja Kan je dan je router installeren, configureren. En da ligt het aan je router wat je moet doen. Als je verbinding hebt met je provider dan ligt het niet bij hun. Ook je router kan ellende geven. Wat ze misschien wel hebben gedaan is je een ander IP adres geven en dan moet je alles opnieuw doen.

Joop
 
Ik ben er inmiddels wel achter waar het aan ligt. Niet aan het modem zoals ik gister schreef of aan de provider, maar aan de router. Die gooit de internetverbinding eraf. Als ik de router reset (even de stroom eraf en erop) is het probleem opgelost. Maar een mooie oplossing is het natuurlijk niet, dus als er nog mensen met goeie ideeen zijn?....
 
Ik weet inmiddels zeker dat het aan de router ligt. Af en toe floept ie eruit. Mogelijk heeft het te maken met het feit dat PC, modem en routerin een meubel zijn opgeborgen. Als een of andere onverlaat dan de deur sluit, wordt 't nogal warm daar.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan