Internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanV

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Wie geeft me een tip. Ik heb meerdere pc's aangesloten op een router. netwerk is beschikbaar bij alle pc's.

Bij 1 pc echter (Windows ME) krijg ik geen internetverbinding. Ik kan dus wel de gedeelde documenten gebruiken, maar krijg geen verbinding met de router (10.0.0.138) noch met externe adressen.

De pc krijgt keurig via de dhcp-server van de router een ip-adres en als gezegd, hij kan de andere benaderen en ook pingen naar de router gaat goed (antwoord).
Maar internet: ho maar. Enkel error.

Ik heb alles doorgelopen, maar weet het niet meer. Wat zou de reden kunnen zijn?

mvg, Johan

Staat er misschien nog een proxy server ingesteld in Internet Explorer bij Extra > Internet Opties > Verbindingen > Lan Opties?

Al de gewone internet wizard uitgevoerd?
Internet opties>verbindingen>en dan instellingen

dank voor de snelle reacties: helaas, geen proxy's, gatewayis niet ingevuld, net zoals bij de andere pc's dat niet is ingevuld (hoort toch ook niet bij een dhcp-server?) en de gewone wizard haalt niets uit.

mvg. Johan

En pingen naar een extern IP adres ?
Of misschien nog handiger een TraceRoute ?

Jongens, bedankt. Probleem is opgelost.

Na installatie en uitvoering van SpyBot en Ad-aware bleek dat er nogal wat entries in het register waren verknipt. Na herstel: bekende zonnetje.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan