Internet via stopcontact werkt niet op meerdere apparaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter CB01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CB01

Senior Member, Betaalde handtekening
Lid geworden
5 nov 2009
Hi,

Ik heb een 4 tal KNP adapters om via het stopcontact te kunnen internetten, zoals deze KPN adapter.
Een van deze adapters zit aan de router verbonden, een aan de satelliet, een aan de pc en een aan de laptop. Als is maanden geleden gekoppeld zoals in de beschrijving staat. De adapters zitten dan ook op verschillende stopcontacten en niet op een verlengsnoer. Voornamelijk de pc en laptop hebben conflicten met elkaar. Ik kan dan ook nooit een internet verbinding op de pc en laptop hebben op het zelfde moment. Dit is nu al maanden het geval.
Onder op de adapter zit ook een knopje waarmee je de adapter kunt verbinden met de gene die aan de router verbonden zit. Heb ook dit meerdere keren uitgevoerd maar de situatie blijft hetzelfde. Erg vervelend.

Heb op het internet gezocht naar een oplossing maar heb deze tot nu toe niet mogen vinden. Heb ook mijn pc instellingen aangepast om een statische ip toe te wijzen. Deze blijft tot nu toe evengoed veranderen en daarnaast zie ik dat de interne ip van de laptop en pc altijd van elkaar verschillen. Dus ik vraag mij af of dit wel de oorzaak kan zijn.
Op de pc en laptop gebruikt ik Windows 7.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben en of een oplossing weten dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Een ip adres moet altijd verschillend zijn.
Zie het als een huisadres.
Het zal niet makkelijk zijn als de posbode 2 huizen met hetzelfde adres in een straat moet bezorgen.
Als je een vast ip adres toekent moet je ook de router op statisch ip adres zetten.
Ook de homeplugs hebben allemaal een eigen ip adres.
Ieder netwerk apparaat in een intranet moet een eigen ip adres hebben.

Hoe los ik dit dan het beste op? Ik dacht dat deze adapters uit zich zelf al goed moeten werken met meerdere apparaten?

Bedankt voor de reacties. Dat heb ik inderdaad eerder gedaan en ook op die van de router. In de handleiding staat niets over dat ik dat ook op die van de router zo moeten doen maar alleen op de nieuwe toe te voegen adapter. Ik zal ze allemaal even los koppelen en opnieuw een voor een toevoegen.
Ik lees nu ook voor het eerst de volgende tekst die ook in de handleiding staat "LET OP! KOPPEL NOOIT MEER DAN 3 ADAPTERS AAN ELKAAR.
Ik heb er 4 in totaal. 1 aan de router en 3 aan de apparaten. Misschien is dat het probleem.

Stel ook je laptop en PC zo in dat deze automatisch een IP adres van de router krijgen.

Bedankt voor de reacties. Dat heb ik inderdaad eerder gedaan en ook op die van de router. In de handleiding staat niets over dat ik dat ook op die van de router zo moeten doen maar alleen op de nieuwe toe te voegen adapter. Ik zal ze allemaal even los koppelen en opnieuw een voor een toevoegen.
Ik lees nu ook voor het eerst de volgende tekst die ook in de handleiding staat "LET OP! KOPPEL NOOIT MEER DAN 3 ADAPTERS AAN ELKAAR.
Ik heb er 4 in totaal. 1 aan de router en 3 aan de apparaten. Misschien is dat het probleem.

Vermoed het ook alleen een reden waarom niet staat er niet bij.
Die PC en laptop zitten die in de buurt van zo'n adapter voor een ander apparaat? zo ja dan zou je kunnen denken aan een switch en/of een accespoint erbij.

Een vast of dynamisch ip adres maakt geen ... uit, overigens.

Ik heb 1 van de adapters verwijderd en nu doen de overige adapters het prima. Er zit dus jammer genoeg toch een maximum hieraan. Max 3 inclusief de ene die aan de router is gekoppeld.

Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan