Internet via wireless uitgeschakeld na SP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

thepolice

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Berichten
7
Lange tijd de boot afgehouden, doch dit weekend uiteindelijk toch SP3 voor Windows XP moeten installeren.
Geen problemen tijdens installatie. Na installatie blijkt mijn internetverbinding via de wireless router niet meer te werken. - met de rechtstreekse ethernet kabelverbinding naar de router lukt dit wel.
De PC geeft aan dat er een uitstekende verbinding met de wireless router tot stand is gekomen, maar toch lukt de internet verbinding niet. Pingen via wireless naar het IP adres van de router lukt niet.
Ik heb intussen de installatie van SP3 ongedaan gemaakt, en de wireless werkt terug normaal.
De nieuwste driver voor mijn wireless netwerkkaart geïnstalleerd, en SP3 terug geïnstalleerd - ditmaal het pakket eerst afzonderlijk gedownload, en de installatie lokaal uitgevoerd.
Na installatie hetzelfde probleem - verbinding via de ethernetkabel : internet zonder probleem - verbinding via wireless : schijnbaar uitstekende verbinding (volgens wireless icon in de systray), maar toch geen verbinding naar Internet toe.

Kan dit een firewall probleem zijn? Via de rechtstreekse kabelverbinding naar de router is er echter geen firewall-probleem?
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Merk en type van je draadloze netwerkkaart?
 
Gegevens Wireless netwerkkaart - Sysinfo

Ralink RT73 USB Wireless Card

Systeeminfo:

Naam [00000002] RT73 USB Wireless LAN Card
Adaptertype Ethernet 802.3
Producttype RT73 USB Wireless LAN Card
Geïnstalleerd Ja
Laatste keer opnieuw instellen 3/08/2009 16:18
Index 2
Servicenaam rt73
IP-adres 192.168.1.2
IP-subnet 255.255.255.0
Standaard IP-gateway 192.168.1.1
DHCP ingeschakeld Ja
DHCP-server 192.168.1.1
DHCP-lease verloopt 5/08/2009 16:19
DHCP-lease verkregen 3/08/2009 16:19
MAC-adres 00:12:BF:C4:E3:B4
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\rt73.sys (1.01.01.0000, 336,00 kB (344.064 bytes), 1/08/2009 8:40)
 
Probleem opgelost.
Ik heb toch nog een recentere driver versie voor mijn Ralink RT73 wireless netwerkkaart gevonden, en deze geïnstalleerd. Driverversie is van Nov 2008. Ik vond ze op de website van Ralink zelf. Voordien had ik een nieuwere driver gevonden op de website van Medion.
Je kan de driver eventueel hier downloaden:http://www.ralinktech.com.tw/data/drivers/IS_AP_STA_7x_D-1.3.2.0_VA-3.1.5.0_RU-2.1

Er werd mij tevens gemeld, dat het soms een oplossing kan zijn, om WPA encryptie te gebruiken in plaats van WEP. Blijkbaar zouden bepaalde versies van XP met SP3 niet goed meer overweg kunnen met WEP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan