internet vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
goedenavond,

ik heb een vraagje over mijn netwerk

ik heb net een nieuwe HDD gekocht en geinstalleerd maar tijdens het downloaden van men games
gaat hij van 2mb/s naar 100kb/s (na ongeveer 10 seconden)

als ik hem niet download dan krijg ik Naamloos.jpg

als ik de game wel download krijg ik dit Naamloos2.jpg

dus wat kan hier het probleem mee zijn

ps. probleem oplosser ziet ook geen fouten

Wacht even... Je heeft aan een nieuwe HDD gekocht te hebben. Wat heeft dát nou met netwerksnelheid te maken?? Je weet toch wel wat HDD betekent??

djjochem :

ik zit op zolder en op een punt moet ik men stick plaatsen anders krijg ik geen goede verbinding
ik moes de usb eruit halen en heb het punt weer gevonden waar hij normaal goed draait
maar nu ik wel normaal wel goede verbinding krijg maar bij het downloaden wel

Goed, dan leg ik het uit. Een HDD is een harde schijf: Hard Disk Drive. Ik zie het verband niet tussen het kopen van een nieuwe harde schijf en je netwerksnelheid.

Maar weer ontopic: Ik snap niet helemaal wat je probleem is. Begrijp ik goed dat als je gaat downloaden je snelheid flink naar beneden gaat??

ja inderdaad hij gaat flink naar beneden maar zo aan men internet snelheid te zien (ben nu driver aan het downloaden voor men videokaart) gaat hij door de normale download dingen niet naar beneden

Je zit dus op zolder. Hoeveel verdiepingen zitten er tussen jouw PC en je modem/router??

volgens mij gaat dit over de forté agent (agent.exe) die mijn internet afsluit
is hier iets tegen te doen?

Wat bedoel je hiermee? Dat je je eigen (draadloze) Internet-verbinding volstouwt met nieuwsgroep-downloads en dan klaagt dat het andere Internetverkeer traag is? Of dat Forté Agent zélf traag is?

Overigens heb ik geen antwoorden, maar vallen me wel een paar dingen op:
a. Je Wifi netwerk staat OPEN. Als ik me goed herinner betekent dat dat ook anderen zonder (wifi-)wachtwoord op je netwerk terecht kunnen........
b. Ik heb het idee dat jij niet de enige bent die de Internet-verbinding gebruikt (zie de waardeloze transfersnelheden bij de Statistiek-secties van je schermafdrukken). Kan het (dus) zijn dat het Internet-gebruik van anderen in huis jouw Internet-gebruik hinderen/vertragen?
c. Welke nieuwsserver(-dienst) gebruik je? Bedenk dat gratis nieuwsservers doorgaans van zichzelf traag zijn door het vele gebruik en de magere Internet-verbinding die ze hebben. Doorgaans hebben alleen payservers ruim voldoende bandbreedte/Internetsnelheid.
d. Als je vermoedt dat de Zyxel driver de schuldige is, dan zou je (na het downloaden van de nieuwe driversoftware éérst de Zyxel driver-software deïnstalleren voordat je de nieuwe driversoftware installeert) de USB RT2870 driversoftware kunnen installeren. Mogelijk kun je daarbij ook (net zoals Zyxel bijlevert) een utility installeren waarmee je dan de wifi netwerkverbindingen beheert ipv. het door Windows te laten doen.
Fake een mail-adres (ik gebruik altijd piet@chello.nl :D) op de download-link.
Overigens staan de laatste driverversies die Zyxel beschikbaar stelt hier, maar die zijn niet recenter dan 2012, als ik het zo snel bekijk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
mijn wifi heeft de originele code die is mee geleverd met de modum (waar haal jij vandaan dat mijn internet OPEN staat)

nee ik ben niet de enige maar dit gebeurt alleeen als ik een update download dan gebeurt het en als ik bij taakbeheer
agent.exe proces beëndigen drukt gaat hij weer normaal totdat hij weer opstart (agent.exe)

verder begrijp ik er niks van wat je allemaal zecht

Laatst bewerkt:
Dit is mijn laatste posting bij je vraag.
Dat het netwerk open zou zijn staat (m.i) in je schermafdrukken, bij Statistics. Of dit klopt en of de gevolgen die ik er aan verbindt kloppen heb ik geen zekerheid over.
Je praat over downloaden van games. Dan moet je toch een nieuwsserver ingesteld hebben? Of download je op een andere manier met forte agent, maar zover ik weet is forte agent een pure nieuwsgroep-lezer/-downloader.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat de topic starter de game World of Warcraft aan het downloaden is. Deze MMO wordt doorgaans niet via een nieuwsgroep gedownload. Dus graag duidelijkheid wat de source van de download is (of als dit bij meerdere downloads optreed dan welke downloads wel en welke niet, als het niet geheel legaal is hoef je dit natuurlijk niet te vermelden, maar omschrijf het dan als een game die je via een nieuwsgroep download). De screenshots geven aan dat de verbinding is beveiligd met wpa/spk en dus niet open staat.

Ik denk dat je vraag omschrijving wat onduidelijk is. Ik vermoed dat je bedoelt dat je een nieuwe harde schijf hebt gekocht. Deze als je systeemschijf (windows en programma's) wilt gebuiken en bij het downloaden van 'iets' (dat je wellicht wat duidelijker kunt specificeren) je internetverbinding sterk daalt?

Dit betekend dus ook dat je nieuwe drivers hebt geinstaleerd voor de zyxel?? heb je dezelfde windows versie en drivers gebruikt als bij de oude harde schijf??

ja inderdaad maar ik heb vermeld dat het over world of warcraft gaat en dat is geheel legaal :P

ik heb ook een nieuwe harddrive gekocht en inderdaad een systeem schijf van gemaakt met de zelfde windows versie en driver al up to date

Ik zie 2 opties:
a. Kijk de instellingen van Forté Agent na, zodat (bijv.) niet teveel verbindingen worden geopend naar de nieuwsserver.
b. De drivers updaten naar de RalinkTech drivers op de manier zoals ik in mijn eerste posting al aangaf. Mijn eigen Zyxel wifi adapter (ander type) heb ik toendertijd ook met RalinkTech drivers voorzien. :D

We horen wel of het wat opgeleverd heeft.

Tijs.

DNTIES heeft gelijk dat behalve de download van WoW er nog een andere verbinding actief is. De volgende mogelijkheden schieten door mijn hoofd.
1: een andere computer op hetzelfde wifi netwerk.
2: Er werd gesproken over een nieuwsgroep. Wellicht is dat een verbinding die niet gemeten wordt door de software van Zyxel.
2: Windows is aan het updaten. specifiek servicepacks kunnen enige tijd duren. Windows staat NIET toe dat dezedata gemonitoord wordt, dus Zyxel kan dit niet zien.
Als de verbinding idle is dan zal Zyxel enkel de potentiele maximale snelheid weergeven van het netwerk. De reden is dat er geen zichtbare data is die binnenkomt en naar buiten gaat om te meten wat de actieve snelheid is. Pas als er daadwerkelijk iets te meten valt zal de daadwerkelijke snelheid weergegeven worden. Als er verbindingen zijn die deze monitor niet kan meten dan zullen die dan pas van het totall afgetrokken worden.

Overigens: Het kan zo zijn dat de snelheid zo laag is omdat WoW gewoon heel erg traag is. In dit geval is het zo laag dat ik dat niet vermoed, maar ook niet 100% kan uitsluiten.

edit: mijn bericht is gemaakt voordat ik het bericht van dnties van 12:07 zag. waar ik dus naar hem verwijs is dat n.a.v. eerdere berichten.-

Laatst bewerkt:
met men nieuwe hardeschijf (waar ik windows opnieuw heb geinstalleerd) draait hij nu 140 mb/s dus dat is tog een verbetering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan