Wat bedoel je hiermee? Dat je je eigen (draadloze) Internet-verbinding volstouwt met nieuwsgroep-downloads en dan klaagt dat het andere Internetverkeer traag is? Of dat Forté Agent zélf traag is?
Overigens heb ik geen antwoorden, maar vallen me wel een paar dingen op:
a. Je Wifi netwerk staat OPEN. Als ik me goed herinner betekent dat dat ook anderen zonder (wifi-)wachtwoord op je netwerk terecht kunnen........
b. Ik heb het idee dat jij niet de enige bent die de Internet-verbinding gebruikt (zie de waardeloze transfersnelheden bij de Statistiek-secties van je schermafdrukken). Kan het (dus) zijn dat het Internet-gebruik van anderen in huis jouw Internet-gebruik hinderen/vertragen?
c. Welke nieuwsserver(-dienst) gebruik je? Bedenk dat gratis nieuwsservers doorgaans van zichzelf traag zijn door het vele gebruik en de magere Internet-verbinding die ze hebben. Doorgaans hebben alleen payservers ruim voldoende bandbreedte/Internetsnelheid.
d. Als je vermoedt dat de Zyxel driver de schuldige is, dan zou je (na het downloaden van de nieuwe driversoftware éérst de Zyxel driver-software deïnstalleren voordat je de nieuwe driversoftware installeert) de
USB RT2870 driversoftware kunnen installeren. Mogelijk kun je daarbij ook (net zoals Zyxel bijlevert) een utility installeren waarmee je dan de wifi netwerkverbindingen beheert ipv. het door Windows te laten doen.
Fake een mail-adres (ik gebruik altijd
piet@chello.nl 
) op de download-link.
Overigens staan de laatste driverversies
die Zyxel beschikbaar stelt hier, maar die zijn niet recenter dan 2012, als ik het zo snel bekijk.
Tijs.