Internet werkt alles behalve optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muccarosa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
3
Ik heb nu al eigenlijk meer dan een jaar last van apart-werkend internet. En dan spreek ik over de verbinding. Vaak werkt hij gewoon goed en kan ik goed internetten en is er geen sprake van problemen, maar er zijn ook vaak dagen dat hij van 's morgens vroeg tot rond een uur of 6 (in de avond) niet werkt (soms met tussenposes van een kwartiertje dat hij wel werkt, maar erg traag). Er is hier sprake van een draadloos internet, van orange. En wellicht handig om te weten, dat ik een SpeedTouch 580 heb. Dit apparaat is verbonden via een ethernet of iets dergelijks (sorrie ik heb er niet énorm veel verstand van:eek:) naar de computer van mijn zusje en daar werkt het internet ook gewoon prima. Maar naar mijn laptop en die van mijn moeder werkt het gewoon niet optimaal.
Ik heb echt geen idee wat ik nu precies kan doen, wat ik kan veranderen en dergelijke. Iemand wellicht die hetzelfde probleem heeft, of heeft gehad of iemand met tips?
Ze zijn enorm welkom :)!
Alvast enorm bedankt :thumb:
 
de computer van je zusje is gewoon bedraad??
en de laptop van jou en van je moeder zijn draadloos, begrijp ik dat goed??
 
Dan ligt het dus waarschijnlijk aan het wireless gedeelte in die speedtouch.
Kun je tijdelijke een anders wireless router eraan hangen om te testen?
Misschien deze router een keertje naar fabrieksinstellingen brengen en opnieuw instellen?
En anders contact opnemen met de provider voor een nieuw router ivm de problemen??
 
Heb je wellicht tips voor een goede router dan?
Want ik zat er al overna te denken een nieuwe router te kopen, maar aangezien ik er niet veel verstand van heb.... heb je wellicht goede ideen daarover?
En heo gaat dat vervangen dan in zn werk? Gewoon dat ethernetdraadje via de pc van mn zusje in die router doen en dan zouden mijn laptop en die van mn moeder het gewoon moeten ontvangen als het goed is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan