Internet werkt, maar kan geen browser gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlupFlup

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi,

Als ik mijn laptop opstart, start msn automatisch en er staat dat ik verbonden ben en signaalsterkte is uitstekend etcetera. Maar al wil ik internet explorer openen, geeft hij aan dat de webpagina niet geopend kan worden. Ik heb het met verschillende browsers geprobeerd. Ik heb een paar dingen geprobeerd, waaronder 'essentiele updates' downloaden, verbinding verbreken en opnieuw verbinden, allerlei stekkers in-en-uit doen, paar keer opnieuw opgestart. Ik heb echt geen idee hoe ik dit probleem op kan lossen..

Laten we www.google.nl als voorbeeld gebruiken:

Indien XP: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup www.google.nl
ping www.google.nl

Indien Vista: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling, kies voor Als Administrator uitvoeren
nslookup www.google.nl
ping www.google.nl

Kijk wat hier uit komt. In de bijlage is te zien wat er bij mij gebeurt met bovengenoemde commando's.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• test-www_google_nl.JPG
    test-www_google_nl.JPG
    59,9 KB · Weergaven: 426
Laten we www.google.nl als voorbeeld gebruiken:

Indien XP: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup www.google.nl
ping www.google.nl

Indien Vista: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling, kies voor Als Administrator uitvoeren
nslookup www.google.nl
ping www.google.nl

Kijk wat hier uit komt. In de bijlage is te zien wat er bij mij gebeurt met bovengenoemde commando's.

Succes,

Tijs.

Dankje,
Ik heb gedaan wat je zei.
bij mij komt er ongeveer hetzelfde uit, behalve
C:\Documents and Settings is bij mij C:\windows\system32
Bij het eerste staat Server: UnKnown en een ander adress
En de gemiddelde tijd is van één bewerking is anders maar dat spreekt voor zich lijkt me.

Bedoel je dat je inderdaad dezelfde ip-adressen terugkreeg bij nslookup én dat je antwoord kreeg (via ping) van www.google.nl?

Indien ja, dan is er wel Internet-toegang (ping lukt) en DNS werkt ook (nslookup lukt).

Er zou dan theoretisch geen probleem mogen zijn met browser-toegang. Probeer dat eens uit voor www.google.nl

Werkt het toch niet, dan wordt het tijd om op http://www.nucia.nl een HijackThis logbestand neer te zetten van de pc met de problemen ter controle, want dan lijkt er malware te zijn die www-toegang blokkeert danwel omleidt. Lees hiervoor op deze link even het bericht "Lees dit voordat je hier een bericht plaatst!!!"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mischien een proxy ingesteld in de brouwser?
Check: Extra - internetopties - Tabblad "verbindingen" - en dan Lan-instellingen. Alle vinkjes moeten als het goed is uitstaan.

suc6!

In aansluiting op de suggestie van de vorige poster (SKA): Vraag je ook af of je misschien proxy-software gebruikt, bijv. om 'anoniem' te surfen. Deïnstalleer dergelijke software dan tijdelijk, totdat in ieder geval de werking van je browser weer terug is.

Overigens zou ik zeker ook proberen om tijdelijk een andere browser (bijv. FireFox) te installeren en daarmee te surfen. Werkt dat wel, dan ligt het aan (de instellingen en/of de installatie van) Internet Explorer dat je momenteel niet kunt surfen met Internet Explorer.

@Ska: Goede tip... Misschien ben ik inderdaad te snel met het doorverwijzen naar Nucia i.c.m. het gebruik van HijackThis.

Tijs.

@ dnties:

Heb toevallig pas zo'n probleem bij een klant gehad;) Vandaar dat ik er aan dacht:) anders is het inderdaad verstandig even een HijackThis log te plaatsen:thumb:

Hoi,

Er staat geen proxy ingesteld en ik heb ook geen proxysoftware op m'n computer...
Verder heb ik net even dat HiJackThis logbestand geplaatst op Nucia. Ik heb het trouwens met meerdere browsers geprobeerd, dus ik vrees dat het ook met firefox niet zal lukken.

Luc

Ik neem hier even aan dat de Nslookup en Ping test wel geslaagd is (dus dat je van nslookup de ip-adressen van www.google.nl hebt teruggekregen en dat Ping een antwoord kreeg van www.google.nl).

Tevens ga ik ervan uit dat e-mail etc. wél werkt op die pc, maar dat het (alleen) bij surfen misgaat.

Tijs.

Die tests zijn geslaagd...
En ja, alleen het surfen wil niet lukken..:confused:

Luc

Apart verhaal. Nu je alle voor de hand liggende zaken al getest hebt, wachten we maar even waar Nucia mee terugkomt.

Tijs.

Kun je het eens met andere browser proberen(firefox bijvoorbeeld) als da wel werkt zou ik denken dat je Internet Explorer ff opnieuw moet installeren.

Edit* Ik zie dat je heb al geprobeerd heb met andere browser, iets te snel gelezen sry.. ik ga dr ff over denken.

Suc6!:thumb:

Laatst bewerkt:
@ FlupFlup:

Als je met je laptop naar een andere locatie gaan en verbinding maakt met een andere router, doet hij het dan wel? of ook niet? Anders ga ik toch echt je browser verdenken, en blijft er weinig anders over.

Je zou in dat geval nog eens kunnen proberen je browser helemaal naar je fabrieksinstellingen terug te kunnen zetten. Dit doe je door:

Start -> Configuratiescherm -> Internet opties -> Tabblad "Geavanceerd" -> knop "opnieuw instellen".

We horen we of het geholpen heeft.

Suc6 weer!:)

SKA, de instellingen terugzetten heeft niks geholpen. Ik dacht dat dat wel zou helpen, maar nee. Goeie tip trouwens, van het verbinding maken met een andere router. Ga ik zeker proberen!

Laatst bewerkt:
Ik heb het trouwens even met FireFox geprobeerd, maar ik kreeg hetzelfde resulaat.

Nog geen terugmelding gekregen van Nucia over je Hijack This posting?

Tijs.

@ dnties,
jawel, ik heb weer een aantal tips ontvangen over wat het zou kunnen zijn. Op basis van die tips weer wat nieuwe dingen geprobeerd, maar zonder succes. Op Nucia is mij wel verteld dat het zou kunnen komen doordat m'n modem de router niet herkent. Dit lijkt me niet erg logisch, aangezien ik denk dat ik helemaal geen internetverbinding zou moeten hebben, en ik vraag me af of dit zomaar opeens kan gebeuren. Mijn laptop is trouwens ook de enige van de vier computers hier met dit probleem.

We weten nog steeds niet of je XP of Vista gebruikt...

Probleem met de volgende instructie is dat Vista standaard telnet niet installeert, dus de instructie gaat even over XP:

Om firewall-problemen uit te kunnen sluiten:
Probeer het volgende (je maakt een 'kale' verbinding met een webserver op de juiste poort):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
telnet www.google.nl 80
Je cmd-scherm moet dan opeens leeg worden, en de cursor moet linksboven in dat dat cmd-venster komen staan. Je kunt dat venster dan afsluiten met het rode kruisje.
Gebeurt/werkt dat inderdaad, dan is er (in principe dan toch minstens) geen direct firewall probleem.

We horen het wel.

Tijs.

Wat gebeurt er als je in de adresbalk van je browser gewoon een ip adres intypt, bijvoorbeeld 74.125.79.103 (Google)?

@ dnties,
Ik gebruik Vista home premium, dus wat je zei heeft geen nut voor mij. Ik heb het nog wel geprobeerd, maar tevergeefs.

@AenA,
Geprobeerd, maar ik kreeg dezelfde melding als dat ik gewoon www.google.nl intyp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan