Internet werkt, maar kan geen browser gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk al geprobeerd, maar wat als je in de command prompt (als admin) ipconfig uitvoert?
Ip adres en gateway ok?

Vreemd dat je bij nslookup als server naam unknown krijgt, hier hoort in principe de naam van de nameserver van je provider te staan.

Laatst bewerkt:
Kijk hier om de Telnet client toe te voegen. Je kunt daarna mijn instructie alsnog uitproberen.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
telnet www.google.nl 80

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk al geprobeerd, maar wat als je in de command prompt (als admin) ipconfig uitvoert?
Ip adres en gateway ok?

Dit is allemaal al eerder getest, d.m.v. nslookup en ping (zie eerdere postings en antwoorden hieromtrent): De Internetverbinding zelf is ok, alleen surfen werkt niet.

Tijs.

Toch ipconfig even proberen, om te zien of je op je eigen netwerk zit. ping en nslookup werken ook als je toevallig op het netwerk van de buren zit.

Je zou ook kunnen proberen om handmatig in de netwerk settings van de draadloze verbinding het ip van de nameserver in te vullen, even kijken bij je provider.

Laatst bewerkt:
Hey ik had hetzelfde probleem en probeerde toen een oplossing te googlen en kwam daardoor hier. Maar op een andere site/forum vond ik dat Norton trial version de boel goed kan verzieken. Ik heb dit toen verwijdert en mijn internetbrowsers deden het weer.

hopelijk helpt het ook bij jou

@ dnties,
het is niet gelukt de telnet client toevoegen, aangezien er bij programma's in het configuratiescherm niets staat wat met windows onderdelen te maken heeft.

@AenA,
heb het geprobeerd (ipconfig) en ik zit vrolijk op mn eigen netwerk

@Gerbiee,
goed idee, misschien ligt het daar wel aan. Ik dacht dat ik het al verwijderd had, maar niet dus. ik ben er net in een poging om de "restjes" te verwijderen alleen niet in geslaagd om het te verwijderen?

ps
Sorry voor de late reactie, ik was een paar dagen op vakantie:cool:

Kun je met de browser wel in de router komen (via het ip adres van de gateway in ipconfig)?

overigens gebeurde mij hetzelfde met AVG + kaspersky, AVG verwijdert en browser deed het weer

Probeer eens het volgende:

1: Verwijder de startpagina uit je browser. ( use blank )
2: Herstel de draadloze verbinding
3: Start een command prompt en type "ping < adres van je router > -t "
( deze ping blijft nu continu lopen )
4: start nu je browser en verklein deze zodat je je ping en browser venster beide ziet
5: ga in je browser naar www.nu.nl

Waarschijnlijk krijg je geen verbinding in je browser en valt nu ook de ping naar je router weg.

Ik ben nl. met iemand zijn laptop bezig die exact hetzelfde probleem heeft en ben nu wat info aan het verzamelen hierover.

@ AenA
Nee, heb het geprobeerd maar zo te zien kan het niet.

@ dnties
Ik heb uiteindelijk toch de telnet client ingeschakeld gekregen en dat wat je zei ingetypt in de opdrachtprompt, maar er wordt aangegeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt via poort 80 of zoiets dergelijks.

@ lict
Ik krijg inderdaad geen verbinding meer in de browser, maar de ping loopt gewoon door?

En na aanleiding van Gerbiee's suggestie, er staat nog iets van de norton antivirus trial op mijn computer, maar ik krijg dit niet verwijderd. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Als je op je eigen netwerk zit, dan moet je in de router kunnen komen. Het ip adres van de router (standard gateway) begint altijd met "192.168".

Ik neem aan dat je ook al geprobeerd hebt de pc via een netwerkkabel aan de router aan te sluiten?

Nog een bijdrage van mij:
Nu je de telnet-client hebt kunnen installeren, probeer het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
telnet 74.125.79.105 80

Als dit wél werkt, dan is er iets mis met je DNS server-instellingen en/of je hosts bestand.
Nakijken hosts-bestand:
Maak een snelkoppeling naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Rechtsklik op de snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
Hierna opent het hosts-bestand. Kijk of ergens www.google.nl (en/of andere relevante websites) daarin genoemd worden. Maak de regels waar ze in voorkomen commentaar door vooraan die regel(s) een # teken te zetten, en start de computer opnieuw op.

Succes,

Tijs.

@ AenA
Tsja, ik zou ook niet weten waarom het niet lukt.
Met netwerkkabel heb ik geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

@ dnties
Kan geen verbinding maken op poort 80 :(

Kun je hier een printscreen van ipconfig neerzetten?

En je komt dus niet in de router als je 192.168.1.1 in de browser intypt?

Geef ons ipv. de uitvoer van ipconfig eens de uitvoer van ipconfig /all

Tijs.

Al een keer je kaart opnieuw geinstalleerd? Wellicht is je ip stack gedeeltelijk corrupt...

Ik heb mn kaart nog niet opnieuw geinstalleerd, ik snap ook niet 100% wat je ermee bedoeld:confused:

Uitvoer ipconfig all zit hier bij

Bijlagen

• ipconfigall.jpg
    ipconfigall.jpg
    101,7 KB · Weergaven: 60
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan