Internet werkt niet meer na update naar SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

nimmerdor

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2005
Berichten
5
Ik heb reeds verschillende pogingen ondernomen, maar steeds werkt internet niet meer nadat ik ServicePack 2 heb geïnstalleerd. Het heeft niets met een firewall te maken. Maar wat zou ik moeten aanpassen om dit probleem te verhelpen?
 
heb jij de firewal van SP2 uitgezet.
normaal gesproken hoef je niks te wijzigen en werkt het gewoon.
welke firewal gebruik jij dan?
 
puppie zei:
heb jij de firewal van SP2 uitgezet.
normaal gesproken hoef je niks te wijzigen en werkt het gewoon.
welke firewal gebruik jij dan?

Ik heb de firewall van SP2 uitgezet, Verder gebruik ik er geen.
 
Heb je sp2 gewoon even tussendoor geïnstalleerd?
Het volgende is belangrijk bij het installeren:

Verwijder alle antiviussoftware en verwijder je firewall.
Dan opnieuw opstarten en dan pas sp2 installeren.
Het beste is zelfs om sp2 direct te installeren na een verse installatie van windowsXP.
(Liever nog slipstreamen in je xp installatiecd)
 
Sarvo zei:
Verwijder alle antiviussoftware en verwijder je firewall.
Is dat niet wat overdreven? Uitschakelen (tijdelijk) is toch ruim voldoende?

Nimmerdor,

Wat bedoel je eigenlijk precies met "internet werkt niet meer"? Krijg je helemaal geen verbinding en kun je dus ook niet mailen? Of is het alleen het surfen met Internet Explorer dat niet lukt?
 
buffy zei:
Is dat niet wat overdreven? Uitschakelen (tijdelijk) is toch ruim voldoende?

QUOTE]

Misschien wel wat drastisch, maar dan weet je zeker dat het goed gaat en een herinstallatie van een vuurmuur of virusmoordenaar is toch zo gebeurd? :)
 
buffy zei:
Is dat niet wat overdreven? Uitschakelen (tijdelijk) is toch ruim voldoende?

Nimmerdor,

Wat bedoel je eigenlijk precies met "internet werkt niet meer"? Krijg je helemaal geen verbinding en kun je dus ook niet mailen? Of is het alleen het surfen met Internet Explorer dat niet lukt?

Mail én IE doen het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het toeval dat internet en email niet meer werken naar installatie van sp2.
Verwijder sp2 bij software in configuratiescherm en kijk of het dan wel werkt zo weten we dan zeker of het aan sp2 ligt of niet.
 
jean42 zei:
Volgens mij is het toeval dat internet en email niet meer werken naar installatie van sp2.
Verwijder sp2 bij software in configuratiescherm en kijk of het dan wel werkt zo weten we dan zeker of het aan sp2 ligt of niet.

Het is geen toeval!! Als ik sp2 deïnstalleer, werkt alles als vanouds.
 
En hoe maakt de pc verbinding met het internet??
Via een modem, router? Door welk apparaat wordt de verbinding in stand gehouden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan