Internet werkt niet meer via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benny010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Hallo,

Ik heb sinds kort problemen met me internet via de router. Voorheen heeft dit gewoon gewerkt maar sinds enkele weken lukt het niet om op beide pc's het internet aan de praat houden.

Ik heb kabel internet van chello en bij hen ligt het probleem niet want als ik het modem direct op mijn pc aansluit werkt alles prima. Met de router er tussen wil het soms even werken maar na verloop van tijd ligt dan zonder verdere melding het internet eruit op beide pc's. Als ik dan de computers uitgooi en het modem en router opnieuw opstart werkt het zooitje weer even. Maar na een uurtje of wat ligt het er dan weer uit.

Als ik dan via MSN "probleem herstellen" doe, schijnen er problemen te zijn met de "DNS" en de "Keypoorten"!?!?
Ik heb Chello al gebeld maar die helpen mij niet verder omdat het probleem in de router zit en niet aan hun spullen. Die werken prima. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat die router kapot is, want dat ding hangt er maar en laat zien soms wel te kunnen werken. Dus voordat ik een nieuwe ga kopen wil ik daar wel ff zeker van zijn.

Als iemand ideeën heeft!? Laat het me weten!

Alvast bedankt.
Danny Deelen

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl

Vertel eens welk merk en type router je hebt

Het is een broadband router van het merk KOBISHI. En staat wel iets van een serienummer op de achterkant (SK-017033E2400127)

Bijlagen

• 3030.png
    3030.png
    56,4 KB · Weergaven: 38
router u.s. robotics

Goedenmiddag,
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een u.s. robotics broadbandrouter modelnr.8003
Idere x vliegt het internet eraf...vooral met downloaden.Op 1 pc draait ie redelijk maar ook vaak niet.Het is verschillend.
Wie weet wat de oorzaak is?En is er wat aan te doen of moet ik een duurdere router kopen?
Met vr. gr.
max

Hallo,

Ik werk met een linksys router en heb sinds enkele weken net hetzelfde probleem en Telenet ondersteunt dit ook niet.het zal zeker nie aan de router zelf liggen,dus best geen nieuwe gaan kopen hoor.Hebben jullie al eens de firmware van jullie router geupdate?Het kan helpen zeggen er velen.Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoe ik dat ding moet updaten want krijg bestand nie open.Hopelijk hebben jullie hier meer succes in.

mvg

macfreak

hallo,

ik heb dus eindelijk mijn firmware kunnen updaten en ik moet eerlijk toegeven,het werkt perfect nu.dus succes...

macfreak

router u.s. robotics

Helaas lukt het bij mij nog niet....misschien doeik iets fout..
kun j mij vertellen hoe je het gedaan hebt? stap voor stap please...

gr. max

ga naar de website van je router en download er de upgrade firmware,ga op je router ip adres en upgarden maar,verbinding zeker niet verbreken tijdens upgraden.Ik ben nu al enkele uren online en heb nog geen probleem ondervonden.

Succes

us router 8003

Hallo...

Ik heb van alles geprobeerd:router is succesvol geupdate..gaf ie aan.
Toen in Uitvoeren: ipconfig/all alle gegevens kloppen.
Daarna nog de gebruikshandleiding gevolgd van www.usr.com
De Ping procedure doorgelopen...alles ok.Internetverbinding is er dus wel naar de router.Maar vliegt er nog steeds uit.
Wat mij wel opviel is dat:
De Standaard Gateway/DHCP/DNS alle 3 dezelfde nummers hebben.Is dat normaal?Ik heb er niet zoveel verstand van.

het typische is dat savonds de verbinding minder vaak uitvalt.
En op de 2e pc geeft ie een IP conflict aan.
We hebben kabel van chello (UPC)
Windows XP
op de 2e comp. een firewall van Zone alarm...op de 1e pc geen firewall.
Router: USR Robotics/
niet draadloos.

Wie kan mij verder helpen.?

Laatst bewerkt:
router u.s. robotics

Hallo...
Ik heb via de helpdesk van US robotics een nieuwe toegestuurd gekregen.
Alle instructies opgevolgd maar hij bleef haperen.
Het schijnt dat de oute rnietwas.

Maar toch bedankt...
Gr.M.Wardenaar

Staan de ip-adressen op de computers allemaal op automatisch verkrijgen (DHCP)?
Wat voor ip-adres krijg/ heb je op welke pc?
Wat voor ip-adres heeft je router op de WAN-poort?
Alvast bedankt voor de info.

us router 8003

Best pcscoot....
Al je gegevens kun je vinden op:
Uitvoeren>CMD>type dan>ipconfig/all

Verder heb ik alle instructies die je opnoemt opgevolgd via de helpdesk van US Robotics.
Maar hij bleef haperen.
Volgens hun lag het aan de router.
Er zat nog garantie op de router dus hebben we een nieuwe gekregen.

Ik raad aan hetzelfde te doen.

Gr. M.Wardenaar

Sorry,

Niet goed gelezen. Ik had niet gezien dat hij al opgelost was!
Ik vroeg de info van jouw pc's om je te kunnen helpen...

Groeten...

Laatst bewerkt:
Er schijnen meer met dit probleem te zitten lees ik.

Is het niet een probleem met je DHCP server.
In een netwerk mag maar één DHCP server zitten, deze hebben een leasetime van gemiddeld 1 uur.

Wat gebeurt er.

Een DHCP server deelt IP adressen uit aan de pc die zich aanmelden op het netwerk. Dus al je de pc opstart zorgt de DHCP server voor een IP voor de aanmeldende pc.
Deze DHCP server zit in je modem maar ook in je router.

Waarschijnlijk gaat het hier dan ook mis, als je het modem alleen aansluit gaat het prima, klopt je hebt ook maar één DHCP server in je netwerk.
Zet je er nu een router bij tussen dan heb je ineens 2 DHCP servers, elk van deze wil een IP adres uitdelen en gaat het met het motto wie het eerst aanbied is koopman.

Maar even later verloopt de lease tijd( dit is afhankelijk van je instellingen) van het IP adres en je krijgt weer een nieuw IP adres toegewezen is dit van de zelfde DHCP server dan is er niks aan de hand maar meld de andere DHCP server zich net even eerder dan heb je gedonder.

Antwoord op deze vraag.
Zet één van de DHCP servers uit en je probleem is opgelost.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor het modem, omdat een router beter met dit soort dingen omgaat dan je enkelvoudig modem.
Let er bij je instellingen wel om dat je in je router een fixt ( vast IP adres) insteld want je modem ( de DHCP server in je modem) geeft hem niet meer af aan je router.

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan