internet werkt niet na het installeren van win xp update

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Berichten
233
hallo, zoals de titel het al doet vermoeden is er een probleem met mijn internetverbinging.
ik heb daarjuist de nieuwste update van win xp home geinstalleerd. Toen vroeg windows mij of ik de pc moest heropstarten. Wanneer ik dit deed kwam bij het opstarten zo'n blauw kaderke met schijfcontrole tevoorschijn. Toen begon alles mis te gaan. Hij heeft toen wel 100 keer gezegt dat er een fout was in alle mogelijke toepassingen. daarna starte hij verder op. Ik controleerde elk programma en alles werkte nog, behalve internet. ik krijg geen ip-adres en ik kan ook niet het ip adres vernieuwen.
weet iemand hoe dit komt?
Of is microsoft weer zo stom geweest om een update vol bugs op hun site te zetten :(

hopelijk kan iemand mij helpen.
 
Ja

De service packs kun je wel zien, de meeste updates worden ook aangeduid als hotfix, meestal gaat het dan om beveiligings update.
Je zou de laatste servicepack kunnen verwijderen maar ik weet niet hoe dat precies bij xp gaat, meestal ben je van te voren gevraag of je de files wil backupen.
Heb je dat niet gedaan dan zou ik niet zomaar de service pack verwijderen.

Lekkere hulp niet.

jjw
 
het was een beveiligingsupdate, dat is het enigste wat ik weet.
O ja mss nuttig. ik kan ook niet op men router
 
Hotfix

De beiveiligings updates worden meestal aangeduid als hotfix....
Je zou dan de laatste kunnen verwijderen.

Wat er dan gebeurdt.....

Hmmmm.....
 
als ik een screenshot van de lijst "software" doorstuur, zou dat helpen?
 
ik denk dat het den deze is, want dit is de enigste die ik nog moet installeren. "Beveiligingsupdate voor Q329048"
 
Ik denk dat het met de firewall van XP te maken heeft. tenminste zoiets had ik ook na een update.
Ga naar je Netwerkverbindgen ,
Rechter knop op je Lan verbinding en dan eigenschappen geanvanceerd en dan het vinkje wegklikken iets van "deze computer beveiligen"

maar wel effe dit: weet het niet zeker :eek:
 
had ik al geprobeert, maar toch bedankt.
maar ik denk wel dat het aan de update ligt, maar hoe moet ik deze verwijderen? Want in de lijst "software" kan ik niet op verwijderen klikken.
 
Als je weet dat het deze is : "Beveiligingsupdate voor Q329048" dan kan je die verwijderen via software.. denk ik :p
 
ff denken

er is een commando om tcp/ip te herstellen,
kweet niet of je op een netwerkje zit en dat wel goed draaid, mijn vermoeden is dat eigenlijk,als je dat nou ook denk ga ik ff zoeken anders niet hahaha.
 
al de andere pc's die aangesloten zijn op de router werken nog perfect.
 
dan word het anders..

ik moet nu echt weg anders had ik je wel geholpen.hahahahahaha

kun je nog wel pingen naar buiten op ip of naam ?
ook naar anders werkstations bij jou prive ?
 
Softweg....

Er zal toch een manier zijn om onder software die patch weg te halen.
Andera onder software heb je ook stukje windows onderdelen bijwerken of verwijderem mischien kun je het dan daar wel doen.

Systeem herstel mischien een optie of was dat al gezegd.

jjw
 
pingen kan ik, denk ik :)
ik weet niet echt hoe dit werkt.
maar als ik het commando ping in cmd intyp krijg ik toch geen foutmelding
 
kan ik die update niet handmatig verwijderen?
Staat die niet in een apparte map ofzo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan