Internet werkt niet na upgrade naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggietom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo,

Na lange tijd te hebben moeten wachten op een DVD van ACER, heb ik vandaag eindelijk de upgrade naar Windows 7 gekregen. Ik heb een ACER Aspire M3641. Ik heb de upgrade uitgevoerd en alles werkt (mijn beeld is niet optimaal, maar dat zal door de drivers komen), maar ik heb nu op deze desktop geen toegang tot internet meer.

Mijn netwerk zit achter een Sitecom router en vanaf de laptop kan ik deze gewoon bereiken. Hoe kan ik de instellingen op mijn dekstop pc aanpassen zodat ik weer internet heb? Alvast bedankt.

Als ik verbinding probeer te maken krijg ik de melding FOUT 651
---------------------------------
Het leek even te zijn opgelost, maar nadat ik een driver voor mijn videokaart had geinstalleerd en opnieuw opstarte, deed internet het opnieuw niet.

Laatst bewerkt:
Controleer via Configuratiescherm > Apparaatbeheer of bij je netwerkkaarten een rood kruisje staat bij je draadloze netwerkkaart.
Als dat het geval is, moet je Acer bellen.
In de regel werkt het als je de driver van de draadloze netwerkkaart voor Windows XP download en installeert.
Maar Acer geeft voor jou computer helemaal geen drivers meer voor Windows XP.
Dus heb je een probleem ......

Welke stappen heb je zelf al ondernomen? Kwestie van hier niet overbodige dingen te gaan posten...

Groetjes!!

Beste digitom

Ik ken het probleem. heb hetzelfde model gekocht en in december de 2 disks van Acer ontvangen. Nu weet ik niet in hoeverre je al uitgezocht heb wat het zou kunnen zijn, maar waarschijnlijk is het hetzelfde probleem als bij mij

De upgrade wizard disk van ACER ondersteunt ons model nummer gewoon niet. Dus een echte 'upgrade' gaat niet: je kan windows 7 er wel opzetten via die disk, maar dan krijg je de problemen die jij nu hebt onder andere. Had ik ook, telkens viel internet weg, liep regelmatig vast, etc.

Blijkt dus dat aangezien we geen 'upgrade' kunnen doen met die disk van acer (waarom sturen ze hem ons dan toe denk ik dan...) wij een 'clean instal' moeten doen. Dit schijnt alle problemen te verhelpen

Schijnt, want zeker weten doe ik het nog niet: die andere disk van Microsoft Windows 7 is geen bootable disk, je kan er tijdens opstarten van de pc gewoon niet van opstarten, dus een clean instal lukt simpelweg niet van die cd.

Dus maar naar acer gebeld eind december....en begin januari....en eind januari. Tot nu toe mag ik iedere keer mijn hele verhaal uitleggen na een kwartier te wachten, om vervolgens te horen dat het probleem doorgestuurd wordt naar de afdeling die met windows 7 is belast, en dat die met contact met mij op zullen nemen. Tot dusver niets dus.

Wat ik heb gedaan (gelijk na het eerste belletje al, stelde die acer jongen voor) is vista terug erop gezet, 0 problemen meer. Ik wacht het nog steeds af, ben benieuwd of het bij jou wel/anders lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan