Internet werkt niet op laptop (of zeer traag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HPmini

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2013
Beste allen,

ik zit met het volgende probleem. Een laptop werkt niet meer op het draadloos netwerk hier, terwijl ik via een andere laptop (en telefoons) nog wel gewoon op internet kan (het netwerk werkt dus gewoon). Bij andere netwerken (bij ouders thuis) werkt de laptop wel (dus in de laptop zelf is ook nog gewoon instaat normaal op een draadloos netwerk te functioneren).

Het probleem met deze bepaalde laptop, is 2 dagen geleden plotseling ontstaan bij het opstarten, dus niet de de installatie van een programma o.i.d.

Het is trouwens niet zo dat het internet helemaal nooit werkt, soms werkt het zeer traag en meestal staat er (rechts onderin het scherm) wel gewoon dat er verbinding is, maar dan doet hij het dus alsnog niet.

Paar dingen die ik heb geprobeerd:
- Netwerk verwijderen en opnieuw instellen
- Virusscanner uitzetten

Iemand ideeën?

Alvast bedankt

Dan zal dat kloppen. Zit je misschien erg ver van je router/ap af? Probeer anders even op bedraad over te gaan, en kijken of het dan beter is. Kunnen we ook zien of het aan je wifi kaart oid licht

Heb ik zojuist gedaan, bedraad werkt prima. Laptop heeft op een ander wifi netwerk gisteren ook nog gewoon prima gewerkt, dus nadat het probleem is ontstaan. Verder heb ik de laptops (een die werkt en waarvan ik post en de ander die het dus niet doet) naast elkaar staan, dus lijkt het niet aan afstand te liggen. Ondertussen heeft de laptop gisteravond op dit netwerk ook even wel gewoon normaal gewerkt op het wifi netwerk.

Zou je netwerk overbelast kunnen zijn van 3 pc's en 3 telefoons? En als het overbelast is gooit die dan gewoon 1 verbinding op traag of zou dan alles traag worden?

Overbelast zal het waarschijnlijk niet zijn. Of je moet erg oude apparatuur hebben! Installeer de nieuwste drivers es van je wifi kaart, misschien helpt dat.

Heb nu de drivers geinstalleerd, alleen de atheros installatie kan hij niet voltooien omdat de adapter is uitgeschakeld. Maar volgens mij staat de netwerkadapter gewoon aan. (Als ik in apparaatbeheer kijk heb ik ook de optie uitschakelen, ipv inschakelen).

Oja, het probleem is dus nog niet verholpen. Heb nu geprobeerd de adapters uit- en weer in te schakelen. Maar dat lost het probleem niet op.

Status nu: internet werkt af en toe, een beetje.

Paar dingen die me opvallen:
- Bij 'status' zegt ene laptop verbindingssnelheid 54 Mbps (de laptop die werkt) andere zegt 5,5 Mbps (die werkt niet)
- IPv6-verbindingsmogelijkheden zijn 'geen netwerktoegang' (IPv4 'internettoegang')

v4 en v6

Het klopt dat ipv6 niet werkt, dit omdat je provider ipv6 niet ondersteund. Ipv4 draait het hier om, en moet werken.

Bij de installatie meld deze 'Atheros 802.11a/b/g/n draadloze adapter' (kopje) Het appartaat is niet aanwezig of is losgekoppled/vrijgegeven. Plaats de adapter of plaats deze opnieuw.

Is er een manier om het verschil tussen 54 Mbps en 5.5 Mbps te verklaren?

Op ene laptop is beveiling WPA-PSK en AES (de laptop waar het internet werkt, Win XP)
Andere laptop heeft WPA2-Personal en AES (werk niet, Win 7)

Dan zal dat het probleem zijn. Je moet dus inlogen op wpa-psk ipv wpa2-psk

Moet de windows 7 laptop omzetten (die werkt niet) dus die zet ik nu op WPA-Personal en AES (ipv WPA2). Ik geef je over een paar minuten de resultaten.

Het lijkt (iets) beter te zijn, maar nog steeds niet normaal. Waar ik achter ben gekomen is dat bij de laptop die werkt de snelheid vrijwel continue of 54 Mbps staat, terwijl die andere fluctueert tussen 5,5 Mbps en 58 Mbps.

Dan zal je wel de Broadcom adapter hebben, niet de Atheros... Dus moet je daar de driver van hebben.

Tijs.

Oké thx, sorry sommige dingen weet ik verder ook niet. De broadcom driver was ook makkelijk te installeren.

Bij apparaten beheer zie ik inderdaad ook broadcom kaart staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan