Internet werkt niet op laptop (of zeer traag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi. Als ik ervan uit mag gaan dat je inderdaad nu die nieuwe driver hebt, heeft het wat geholpen?

Tijs.

Nee die helpt niet... is er een manier dat ik kan controleren of ik de juiste driver heb geinstalleerd?

De twee laptops staan naast elkaar maar op de ene is er een constante snelheid van 54 Mbps.
De andere fluctueert tussen 5.5 Mbps en net zelfs 104 Mbps. Soms laad een webpagina snel, meestal heel traag en soms helemaal niet.

Heb even op beide laptops speedtest gedaan.

De XP laptop (die het doet, 54 Mbps): downloadsnelheid 1491 KByte/sec
De Win-7 laptop (doet het niet, fluctuerende snelheid): downloadsnelheid 63 KByte/sec

Ik ken nog 1 driver, maar die is maar marginaal nieuwer dan die je eerder hebt geïnstalleerd: deze

Tijs.

Nee, is hem ook niet... het probleem moet eigenlijk ook zitten in de draadloze verbinding met dit specifieke netwerken. Op andere wifi-netwerken en via draad bij dit netwerk, werkt het namelijk gewoon wel. Mijn enige aanwijzing van iets raars is dat de snelheid heel sterk varieert van 5,5 Mbps tot zojuist 117 Mbps.

Mijn reacties zullen nu iets trager komen, ga even wat andere dingen doen, heel erg bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

Beste HPmini. Zou je eens het volgende willen doen.

- Ga naar start en typ in CMD gevolgd door een Enter. Nu opent er een DOS venster. Typ dan in het venster de volgende tekst. "Ping 192.168.0.1" of "Ping 192.168.1.1". Werkt de eerste al dan komt er een reactietijd tevoorschijn die verteld hoeveel ms het duurde om antwoord te krijgen van de router. Kan je of de tekst in een bericht hier naartoe plakken of een printscreen maken en in een bericht plakken.

Wat ik nu wil weten is of de reactie tijd rond de 1 á 2 ms ligt. Mocht dit zo zijn dan is er met de verbinding niks mis. Mocht deze echter in de honderden lopen dan moeten we verder kijken.

Succes!

Hey Nickkiej,

sorry was vergeten hier nog op te reageren. Had met de helpdesk van KPN gebeld en die hebben het Wifi kanaal voor me veranderd, iets wat je ook zelf kan doen door een bepaald nummer (bijna gelijk aan ip-adres) in je browser te typen en dan in te loggen. Hiermee was het probleem opgelost.

Wat ik niet begrijp is dat als het probleem 'een te druk wifi-kanaal' was, het maar invloed had op 1 bepaalde laptop, je zou denken dat het dan alle verbindingen trager maakt ipv dat 1 er wordt uitgegooid. Maar ik ben al lang blij dat het is opgelost.

Bedankt voor jullie reacties!!

PS. Ik wil nu die reactie 'accepteren' als oplossing zodat andere dit evt. ook terug kunnen vinden? Maar ik zie het nergens staan

Zowel rechtsboven als onderin de pagina staat de knop "Probleem opgelost". Bedankt voor de uitleg van de oplossing!

Oké staat nu op opgelost, bedankt voor je hulp! (Ook anderen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan