internet werkt niet op "server"

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Vanavond probeerde ik een probleempje op te lossen op de hoofdpc van mijn thuisnetwerk.

Er zat een soort van virus op, die ervoor zorgt dat de startpagina steeds veranderd wordt.

Ik wist niet hoe dit verwijderd moest worden (inmiddels wel overigens), dus ik heb adaware gebruikt in de veilige modus van win98.

Daarna was opeens de internetverbinding verbroken op de server, terwijl de netwerkverbinding naar mijn andere pc wel nog werkte.

Hierna heb ik geprobeerd om alles opnieuw te installeren, maar om de een of andere manier lukt het me niet.

Heeft iemand ideeen?

Het had dus met spyware te maken (een programmaatje rond Gator).

Nu werkt het internet op de server weer.

Nu heb ik weer een ander probleem.

Het internet op de client krijg ik niet aan de praat.
Ik heb van alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet.

Wanneer ik op de clients (ik heb 3 pc's) een vast ip-adres invul, dan krijg ik wel netwerkverbinding, maar geen internetverbinding.

Ik neem dus aan dat het probleem bij de server zit.

Wat kan ik doen/ welke info hebben jullie nog nodig?

Server: win98
client1: winXp
client2: win98

Op de server zijn de volgende zaken geinstaleerd:

- client for microsoft-netwerken
- netwerkkaart1
- netwerkkaart2 (die met internet is verbonden)
- delen van internetverbinding
- i.c.s. netwerkk1
- i.c.s. netwerkk2
- i.c.s. delen van internetverbinding
- tcp/ip kaart 1 (zie *)
- tcp/ip kaart 2 (zie **)
- tcp/ip delen van de internetverbinding (zie **)
- bestands en printerdeling

* = dns uitschakelen
geen gateway geinstalleerd
wins omzetting uitschakelen
ip adres 192.168.0.1
submask 255.255.255.0

** = dns uitschakelen
geen gateway
DHCP voor WINS gebruiken
Geen vast ip-adres

Waar zit de fout???

een vraag stellen op helpmij lijkt heel erg zinloos.

Wat ik ook vraag, ik krijg geen antwoord. Laatstaan een antwoord waar ik iets aan heb

Geplaatst door marsmannetje
een vraag stellen op helpmij lijkt heel erg zinloos.

Wat ik ook vraag, ik krijg geen antwoord. Laatstaan een antwoord waar ik iets aan heb

En je denkt dat deze negatieviteit het enigzins voorspoedigt?

nee, maar je wordt er niet vrolijker van als je al 2 dagen probeert je netwerkverbinding te herstellen..

alsof het helpt om dit omhoog te gooien

Waarom heeft mario wel tijd om te kijken of een bericht dubbel gepost is (terwijl dit dus eerst een ander topic was wat niets met het internetdelen te maken had), maar heeft hij geen tijd om mij te helpen hier.

Beetje raar vind ik dat.

Sorry hoor maar door zulke reacties heb ik helemaal al geen zin meer om naar je vraag te kijken laat staan je proberen te helpen.

Als je zo door blijft gaan sluit ik deze ook!

wie ben jij?

God?

Wanneer ik veel zou weten over computers, dan zou ik ook mensen proberen te helpen.

Ik kan dat helaas niet.

Ik ben juist iemand die wel eens hulp nodig heb.

Ik vraag dan wat en krijg geen enkele reactie.

En dan mag ik niet teleurgesteld zijn.

Dus als je geen antwoord krijgt ga je maar negatief doen, mij verwijten dat ik je andere vraag dicht gooi en je hier niet mee ga helpen....

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat je nog geen antwoord hebt gekregen maar zoals je nu steeds reageert zal het niet bevorderen

Maar om op je vraag terug te komen:

Met welk programma deel je het internet?

Tja volgens mij kloppen mijn instellingen dan wel.

Alleen op de een of andere manier krijgt mijn client het verkeerde ip-adres.

Wanneer ik handmatig het ip-adres instel op 192.168.0.2 dan krijg ik wel netwerkverbinding met de server, alleeen geen internet.

Wanneer ik de client rechtstreeks met internet verbind, dan heb ik wel internetverbinding. Het lijkt me dus dat mijn client instellingen wel kloppen.

Het is toch zo dat de server normaal gesproken aan de rhcp vann de client een ip-adres geeft?

Hier zou dan het probleem liggen.. alleen ik zou niet weten hoe ik kan proberen om dit te herstellen

AnalogX heeft een hoop nadelen heb ik gehoord.

Nu heb ik nog gekeken in de server naar de winipcfg.

Het gekke is dat hier wel mijn netwerkkaart staat die verbinding maakt met internet, maar niet mijn andere kaart.

Wel staat er iets van NDIS 5.0 driver (met het juiste ip nr 192.168.0.1).
Zou dit iets met mijn probleem te maken kunnen hebben, of hoort dit zo te staan?

Het bleek ermee te maken te hebben.

Ik heb nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd en nu werkt het weer (tenminste wanneer de client een vast ip-adres heeft).

Het netwerk werkt alleen nog. Dat vind ik op zich niet zo'n probleem. Dat gebruik ik meestal toch alleen maar bij problemen met 1 van de pc's.

Ik heb geen idee waarom de dhcp van de client niet automatisch het goede ip-nr krijgt. Ik denk dat dit de reden is waarom mijn netwerk niet werkt.

Maar goed.. internet werkt weer, dat is t belangrijkst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan