Internet werkt niet op tv (samsung 7020)

Status
Niet open voor verdere reacties.

soepkom

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo allemaal,
als dit bericht op de verkeerde plaats staat, meld het me dan. Ik nam namelijk aan dat de tv's bij beeldschermen hoorden. Als ik het verkeerd had. Sorry moderator...
Het bericht:

ik heb een samsung 7020. Deze tv ondersteund internet via kabel en wifi adapter (USB). Aangezien ik de kabel gebruik heb ik de instructies in de handleiding gevolgt maar kan ik toch geen verbinding maken met internet. Ik heb alles via manueel ingesteld en ik weet zeker dat de gegevens kloppen die ik heb ingevult (ip, gateway, dts, enz...). Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Meld het dan hier :D. Als ik iets vergeten ben te zeggen meld het maar.

Gr. Kayle

wel dals je me de volgende info kon geven zou zeer helpen

Router: (merk + model)
heb je t IP van je TV in de router ingestelt

ik zal ff opd e samsung site de handleiding opvragen dan kan ik dat even bekijken

-AS1

Stom dat ik dat vergeten ben. Mijn router is de "THOMSON SpeedTouch 780". En wat je zij van het ip in de router in stellen. Dat heb ik niet gedaan. Aangezien ik dat nergens op de handleiding heb gelezen :confused:. Kun je me misschien zeggen hoe ik dat doe?
Alvast bedankt:D
Gr. Kayle

ermm daar moet ik voor weten of de router hem herkent omd at uit te vinden ga naar

http://speedtouc.lan (dat is je routers configuratie pagina)
Home network
Devices

als je daar iets tussen ziet staan wat op de tv lijkt dan klik het aan en geef me de info die dan op de pagina staat

als er iets met Unknown- voor staat kan het ok de tv zijn,

als je niets vergelijkbaars krijgt gelieve mij een screenshot van de pagina met Devices te sturen

-AS1

Ja, dit was ook het vreemde in het begin. toen had ik hier ook al gekeken via http://mijn-ip/. Ik had hem ook al vernoemd naar "samsung 7020 tv". Hij staat er dus wel tussen ja :thumb:

Laatst bewerkt:
ok ik heb de data nodig die op die pagina staat als je de tv ind evices aan klikt,

en ik heb de data nodig die je in de TV hebt ingevoerd

P.S. in je TV moet je niet JE EXTERNE IP invullen wat je krijgt op sites als http://cmyip.com of watismijnip.nl

je moet een intern adres invoeren dat is dus 192.186.1.xx (xx moet je door het cijfer vervangen dat nog niet in gebruik is)

ok ik heb de data nodig die op die pagina staat als je de tv ind evices aan klikt,

en ik heb de data nodig die je in de TV hebt ingevoerd

P.S. in je TV moet je niet JE EXTERNE IP invullen wat je krijgt op sites als http://cmyip.com of watismijnip.nl

je moet een intern adres invoeren dat is dus 192.186.1.xx (xx moet je door het cijfer vervangen dat nog niet in gebruik is)

Ok. Ik heb je hieronder de gegevens gezet aangezien ik liever niet alles online wil zetten zeg je het maar als het weg gehaalt kan worden. En verder heb ik nog een vraag van wat je hierboven op de laatste regel hebt staan:
moet het IP: "192.186.1.xx" niet "192.168.1.xx " zijn?
Gr. Kayle

---Ik heb mijn ip gegevens verwijderd van deze site---

Laatst bewerkt:
nou alle data klopt en het moet inderdaad 168 zijn heb me vertypt dan maar ik zou zeggen dat ik het dan verder niet weet het is beter als je contact opneemt met samsung
mijn famillie heeft een soortgelijke router en daar was ethernet port 1 geresereerd voor iets anders dus wat je nog kunt proberen is om de stekker in een ander slot te steken bij het modem

-as1

Laatst bewerkt:
nou alle data klopt en het moet inderdaad 168 zijn heb me vertypt dan maar ik zou zeggen dat ik het dan verder niet weet het is beter als je contact opneemt met samsung
mijn famillie heeft een soortgelijke router en daar was ethernet port 1 geresereerd voor iets anders dus wat je nog kunt proberen is om de stekker in een ander slot te steken bij het modem

-as1

ok, dankje voor de reacties. Ik denk dat ik de kabel eens in een andere ethernet poort steek, ik hoop wel dat de kabel hier lang genoeg voor is aangezien ik nu nog een tussenpunt gebruik. En als dat niet werkt probeer ik nog eens naar samsung te bellen aangezien ik de vorige keer niemand aan de lijn kreeg.
Gr. Kayle
-------------------------------------------
GOED NIEUWS :D
Internet doet het op de tv, ik heb de kabel op ethernet aansluiting 4 gezet :D
-------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Ok, deze topic kan gesloten worden
suc6 met je tv

ik heb soortgelijke problemen met mijn b650. Via automatische instelling krijgt mijn tv geen ip adres van de dhcp server. Als ik het handmatig instel met mijn internet ip adresgegevens dan kan hij de gateway niet pingen.

Wat zou ik op mijn Telfort router Zyxel 2602R moeten instellen? ik zie in de firwewall logs helemaal geen verkeer vanaf me TV.

op welke manier is ie aangesloten? draadloos? of bedraad,

samsung internet tv

Hoi hoop dat iemand nog hier wat meer van weet . Heb led tv samsung ue46b7000 deze heeft internet tv ,heb zopas usb stik van samsung gekocht die wat werdt aangeraden door samsung heb alles in gesteld ben verbonden met internet mijn router her kent de ip adres en de mac adres van mijn tv , ik volg de instructie in de manual van de tv als ik op knop internet tv druk bij eerste maal zou ik een venster krijgen met voor waarden waar je eigenlijk gewoon ok moet aanklikken , maar al wat ik krijg is een leeg wit vensterke verder dan dit kom ik niet en meer dan dat kan ik niet instellen iemand enige ervaring hier mee heb ik iets gemist alvast bedankt:confused:

opgelost

ik heb de laatste week alleen maar zitten klooien om het aan de praat te krijgen
heel internet afgestruind , niets kunnen vinden

oke het werk nu

wat heb ik gedaan , alleen maar een goede cat6 kabel gekocht
aangesloten en werken
toch even testen met een cat5 , nee hoor die werkt niet

Dus koop een cat6 en werken

Succes

Dit topic is uit 2009, dit kan dus met rust gelaten worden. Om deze reden gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan